گزارش فرم نو؛ قوز بالای قوز برای رییس چوگان

فرم نو: ریاست فدراسیون چوگان که به خاطر مدرک تحصیلی و غیرقانونی بودنش با ورود نهادهای نظارتی روبه رو شده، حالا معضل بازنشستگی و عدم موافقت سازمان مربوطه برای به کارگیری را پیش روی خود می بیند

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، بازنشستگی موضوع جدیدی در مورد ابراهیم نوزایی و ریاست وی در فدراسیون چوگان نیست. وی دو سال پیش در شرایطی به مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان ورود کرد که علاوه بر نداشتن مدرک تحصیلی لازم، «بازنشسته» هم بود. بااینکه به بهانه برخوردار بودن از امتیازی جانبازی موانع قانونی در این مورد را دور زد ولی حالا همین موضوع بازنشستگی سد راه وی برای ادامه فعالیت شده چون با به کارگیری او مخالف شده است.
ابراهیم نوزایی بعنوان جانباز ۵۰ درصد وارد انتخابات فدراسیون چوگان شد، این مسئله مشکل بازنشستگی او را برای ریاست حل و فصل کرد. البته که جانبازانِ بازنشسته برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت «کدشناسه» از سازمان امور استخدامی کشور هستند که این مهم برای حضور در انتخابات خردادماه سال ۹۸ توسط وی انجام نشده بود. این موضوعی بود که خبرگزاری مهر در گزارش اخیر خود با عنوان «ورود نهادهای نظارتی به ریاست غیرقانونی چوگان» به آن اشاره نمود.
مخالفت با به کارگیری رییس چوگان به خاطر «بازنشستگی»
سال گذشته و به دنبال ایجاد هجمه نسبت به ابراهیم نوزایی و ریاست غیرقانونی اش در چوگان، وی بر آن شد به مشکل بازنشستگی اش بصورت ریشه ای رسیدگی کند تا حداقل این مشکل دست و پایش را برای ادامه ریاست نبندد.
در همین زمینه نوزایی اواخر دی ماه سال قبل در مکاتبه با ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش خواهان این شد که برمبنای بخشنامه سازمان اداری استخدامی کشور درباب به کارگیری و انتصاب بازنشستگان، پیگیری های لازم برای صدور «شناسه» وی صورت گیرد.
مکاتبات اداری لازم دراین زمینه اردیبهشت ماه سالجاری انجام شد به این امید که طبق مدارکی که نوزایی در مورد جانبازی خود ارائه کرده، کد شناسه او صادر شود و از این حیث منع قانونی برای ریاستش ایجاد نشود اما سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این درخواست با به کارگیری نوزایی بعنوان یک مدیر بازنشسته مخالفت کرده است.
این پاسخ بصورت رسمی از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به وزارت ورزش اعلام شده است.

قوز بالای قوی برای رییس غیرقانونی چوگان
موضوع «عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با به کارگیری ابراهیم نوزایی» توسط ژاله فرامرزیان به مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش اعلام شده تا تصمیم لازم دراین زمینه اتخاذ شود.
این منعِ قانونی درحالی گریبانگیر رییس فدراسیون چوگان شده است که او به خاطر «مدرک تحصیلی» هم با منع قانونی مواجه می باشد.
نوزایی با مدرک فوق دیپلم وارد انتخابات فدراسیون چوگان شد و توانست از مجمع این فدراسیون رای لازم برای ریاست را بگیرد در صورتیکه طبق «آئین نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رییس فدراسیون» که ملاک برگزاری مجمع چوگان بود و طبق بند ۴ از ماده ۶ این بخشنامه حداقل مدرک مورد نیاز برای احراز پست ریاست داشتن مدرک «کارشناسی ارشد» یا همطراز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شده است.
البته طبق تبصره اول همین ماده داوطلبینی که دارای سابقه حداقل یک دوره ریاست، نایب رئیسی (بانوان یا مردان)، و دبیری فدراسیون هستند یا افرادی که دارای گواهی ایثارگری (آزادگان، جانبازان و رزمندگان) هستند، می توانند با مدرک «کارشناسی» در انتخابات ثبت نام کنند.
در واقع ورود ابراهیم نوزایی به انتخابات ۱۹ خردادماه سال ۹۸ فدراسیون چوگان از اصل منع قانونی داشت با این وجود او بواسطه برخی حمایت ها ریاستش را در این فدراسیون شروع کرد و با وجود برملا شدن تخلفات و به سبب سهل انگاری وزارت قبل و شخصِ مسعودسلطانی فر تا به امروز به آن ادامه داده است.
البته که سازمان بازرسی کل کشور هم اخیراً با تاکید بر رعایت نشدن یکی از بندهای قانونی برای تعیین ریاست چوگان (مدرک تحصیلی) خواهان رسیدگی فوری به آن شده است. اینها مواردی است که خبرگزاری مهر در گزارش «ورود نهادهای نظارتی به ریاست غیرقانونی چوگان / نخستین چالش برای وزیر» بطور کامل به آنها پرداخت.
حالا هم مخالفت سازمان اداری و بازنشستگی کشور با به کارگیری نوزایی سد جدیدی برای ادامه ریاستش به وجود آورده است.

منبع: