ایالات متحده ۲۰۱ میلیون دلار ضبط شده از مقامات مجرم را به فیفا برگرداند

فیفا روز سه شنبه اعلام نمود که وزارت دادگستری ایالات متحده با واگذاری 201 میلیون دلار به فیفا که از مدیران مجرم گرفتن شده است موافقت کرده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از استار، فیفا روز سه شنبه اعلام نمود که وزارت دادگستری ایالات متحده با واگذاری ۲۰۱ میلیون دلار به فیفا که از مدیران مجرم گرفتن شده است موافقت کرده است.
فیفا در اطلاعیه ای در وب سایت خود اظهار داشت: این پول از حساب های بانکی مقامات سابق که در سالهای قبل در حوزه فساد مالی در فوتبال نقش داشتند و سپس تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند، ضبط شد.
این سازمان اعلام نمود که “صندوق جهانی فوتبال” را زیر نظر فیفا به وجود آورده است تا از این پول “برای تامین مالی پروژه های در رابطه با فوتبال با تأثیر مثبت در سراسر جهان” استفاده نماید.
جیانی اینفانتینو که جایگزین بلاتر در رأس فیفا شد از این قرارداد استقبال کرد.
اینفانتینو اظهار داشت: من خوشحالم که می بینم پولی که بطور غیرقانونی از فوتبال خارج شده است، حالا درحال بازگشت است تا برای اهداف مناسب مورد استفاده قرار گیرد، همانطور که در ابتدا باید استفاده می شد. بسیار عالی است که می بینیم بودجه قابل توجهی در اختیار بنیاد فیفا قرار می گیرد که می تواند بر خیلی از مردم در سراسر جهان خصوصاً بوسیله برنامه های جوانان و جامعه تأثیر مثبت بگذارد.
پرونده هایی که در ایالات متحده تحت پیگرد قرار می گیرد، شامل رشوه است که توسط مقامات فوتبال در آمریکای جنوبی و مرکزی در ازای اعطای حق پخش تلویزیونی برای مسابقات همچون کوپا آمریکا سازماندهی شده است که منجر به محکومیت خوان آنخل ناپوت پاراگوئه ای رییس سابق نهاد حاکم بر فوتبال آمریکای جنوبی CONMEBOL به ۹ سال زندان و خوزه ماریا مارین برزیلی رییس سابق فدراسیون فوتبال برزیل به چهار سال زندان شد.
سیستم قضایی آمریکا همچنان به تحقیق درمورد فوتبال جهان، خصوصاً اعطای جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر ادامه می دهد.