شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیك – توكیو برگزاری بازی های پارالمپیک بدون حضور تماشاگر

به گزارش فرم نو حضور تماشاگران در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم منتفی شد.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در فاصله یک هفته تا آغاز بازی های پارالمپیک به میزبانی توکیو، برگزار کنندگان بازی ها و سازمان ها مرتبط گرد هم آمدند تا در مورد حضور تماشاچیان در این رویداد بزرگ تصمیم گیری کنند.
پیش از این مقرر شده بود تا در مورد حضور تماشاگران در این رویداد بعد از آخر بازی های المپیک و با عنایت به شرایط میزبان تصمیم گیری شود.
در این خصوص نشستی با حضور نمایندگان کمیته بین المللی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی ها، شهرداری توکیو و دولت ژاپن برگزار و طی آن گزارشی از وضعیت اضطراری اعلام شده در سه شهر توکیو، سایتما و چیا عرضه شد.
در ادامه با عنایت به وضعیت شیوع کرونا در شهر توکیو مقرر شد تا اقدامات سختگیرانه تری برای برگزاری بازی های پارالمپیک وضع و از حضور تماشاگران در استادیوم ها جلوگیری شود. بعلاوه، از مردم درخواست شد تا از حضور در کنار جاده ها برای تماشای مسابقاتی از قبیل دوچرخه سواری که در خیابان ها و جاده ها برگزار می شود، اجتناب کنند.
از سوی دیگر مقرر شد با در نظر گرفتن تمام پروتکلهای بهداشتی و دستورالعمل های لازم، تعداد کمی از دانش آموزان امکان حضور در این رویداد را داشته باشند و بتوانند بازی ها را از نزدیک تماشا کنند تا به ایجاد جامعه ای فراگیر در قالب برنامه مشارکت آمیز جنبش پارالمپیک کمک گردد.
اعضا و سازمان های مسئول در صورت تغییر در وضعیت شیوع کرونا، جهت بررسی و گفتگو و اتخاذ تصمیمات لازم جلسه اضطراری برگزار خواهند کرد.

منبع: