شادی مهینی: تكنیكی ترین تیم كافا بودیم

فرم نو: سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان می گوید یک سال و نیم تا رقابت های قهرمانی آسیا فرصت داریم که اگر در طول این مدت تیم ملی تعطیل شود، از تیم های دیگر عقب می افتیم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران نوجوان ایران در تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی با عنوان کافا با دو پیروزی مقابل تیم های افغانستان و تاجیکستان و شکست برابر ازبکستان عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

شادی مهینی در مورد این نتیجه به ایسنا اظهار داشت: باید از نحوه آمادگی تیم شروع کنم. رده سنی این تیم در کشور هیچ فعالیتی ندارد، تعداد مدارس فوتبال هم کم است که حالا به سبب کرونا غیر فعال شده اند، در نتیجه اردیبهشت ماه از همکاران استعدادیابمان در سراسر کشور خواستیم تا بازیکنان مستعد خودرا شناسایی کنند. تعدادی بازیکن را انتخاب و به دو بخش تقسیم کردیم. قرار بود تعدادی را در اصفهان و تعدادی دیگر را در تبریز ببینیم. نفرات خوبی به اصفهان آمده بودند که چند نفر را انتخاب کردیم اما اردوی تبریز شب پیش از اعزام کنسل شد و نتوانستیم بازیکنان مستعد تعدادی از استانها را ببینیم.

او اضافه کرد: یک اردوی آماده سازی هشت روزه برای بازیکنان انتخاب شده برگزار و از نظر تکنیک، تاکتیک و بدنسازی با آنها کار کردیم، یعنی در این زمان کوتاه همه نوع بازخورد را به آنها دادیم تا به شکل نسبی تیمی برای حضور در مسابقات رسیدند. البته دروازه بان اول ما یک روز پیش از اعزام از ناحیه زانو لطمه دید و مسابقات را از دست داد، همین طور دفاع وسط تیم هم به کرونا مبتلا شد و او را هم نداشتیم. از طرفی در صورتیکه فقط من و یک نفر دیگر بعنوان کادر فنی اعزام شده بودیم، در روز دوم تمرین همکارم کرونا گرفت و تمام طول ۱۰ روز در اتاقی دیگر قرنطینه شد. بدین سبب شرایط کار خیلی سخت بود.

همه پس از باخت به ازبکستان گریه می کردند

مهینی با اعلان اینکه تیم ملی دیدار اول تورنمنت را با پیروزی پشت سر گذاشت، به شکست مقابل ازبکستان اشاره نمود و اظهار داشت: شرایط تکنیکی بازیکنان ما در دیدار مقابل ازبکستان بسیار عالی بود و حتی گل اول را هم زدیم که داور قبول نکرد، تا این که در دقیقه ۴۲ گل خوردیم، یعنی بازیکنان من از نظر تکنیکی خیلی اهتمام کرده بودند جلوی حریف را بگیرند اما از نظر بدنی به مشکل برخوردند. همه بازیکنان پس از این شکست گریه می کردند چون در عین شایستگی باختیم. بماند که داور چه بلاهایی سرمان آورد.

او اضافه کرد: می خواستیم از عنوان قهرمانی خود دفاع نماییم اما شرایط به شکلی رقم خورد که داور نگذاشت. ازبک ها خیلی بد بازی می کردند، تا به بازیکنان ما می خوردند خودشان را زمین می زدند و داد و بیداد می کردند تا داور خطا بگیرد. از طرفی دیگر ۴، ۵ نفر از بازیکنان اصلی ما تا پیش از این در هیچ رقابتی حتی استانی هم شرکت نکرده بودند و مستقیم به مسابقات بین المللی اعزام شدند، حتی در اردوی آخر از تیم بزرگسالان خواهش کردیم که چند بازیکن شان را در اختیار ما بگذارند تا ما برای دقایقی با ترکیب ۱۱ به ۱۱ بازی نماییم. در حقیقت مقابل ازبکستان به آمادگی کم خودمان باختیم.

نایب قهرمانی این دوره مثل قهرمانی بود

مهینی به وضعیت تیم ملی در دوره قبل این رقابت ها که عنوان قهرمانی را به دست آورد، اشاره نمود و اظهار داشت: دوره گذشته و پیش از اعزام المپیاد ملی برگزار کردیم، بازیکنان در کوران مسابقات استانها بودند و بعد هم مسابقات کشوری اجرا شد. بدین سبب کاملا آمادگی داشتند، اما امسال شرایط سختی داشتیم. به نظرم نایب قهرمانی این دوره با قهرمانی دور قبل برابری می کند. این مقام را به همه استعدادیاب هایم در سراسر کشور تقدیم می کنم که زحمت زیادی کشیدند و نفراتی را به تیم ملی معرفی کردند.

او با اعلان اینکه فنی ترین بازیکنان تورنمنت را داشتیم، افزود: رفته بودیم که با تمام توان بجنگیم و قهرمان شویم اما نشد. البته محک خوبی بود چون تمام ۱۷ بازیکن مان در این سه مسابقه به زمین رفتند.

با تعطیلی تیم ملی همه چیز از دست می رود

سرمربی تیم ملی نوجوانان به دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا اشاره نمود و اظهار داشت: دی ماه سال آینده دور مقدماتی این مسابقات آغاز می شود و تا آن زمان رده سنی بازیکنان ما تغییر می کند در نتیجه باید باردیگر استعدادیابی را انجام بدهیم. اگر کار متوقف و تیم تعطیل شود باردیگر همه چیز را از دست می دهیم اما درخواست برگزاری یک جلسه با خانم موسوی را داده ام تا در مورد برنامه های رده پایه صحبت نماییم.

او اضافه کرد: دو پیشنهاد برای آماده سازی تیم دارم. اول این که نامه ای به همه استانها زده شود تا میزبان من و کادرم باشند و انتخابی یک روزه برگزار نماییم. پیشنهاد دوم هم این است که بتوانیم پایگاه های استعدادیابی را بصورت سالیانه در ۹ منطقه کشور فعال نماییم. استانهای خیلی خوبی داریم که می توانند میزبان انتخابی ها باشند. حالا استانهای کرمانشاه، ایلام، اراک و کیش اعلام آمادگی کرده اند که از شهریور به بعد اردوهای انتخابی را شروع نماییم.

تکنیکی ترین تیم کافا بودیم

مهینی در مورد ظرفیت فوتبال زنان ایران در رده های نوجوانان و جوانان اظهار داشت: در کافا تکنیکی ترین تیم بودیم. تیم قوی ازبکستان یک تاکتیک داشت که هزار بار آنرا انجام می داد تا به گل برسد اما تکنیک بازیکنان ما فوق العاده بالاست. بازیکنان ایران پتانسیل خوبی دارند و سال به سال بازیکنان خوش تکنیک بیشتر می شوند که این نوید خوبی است اما در بخش مدیریت، سازماندهی، تقسیم بندی و آماده سازی ضعف داریم. اگر این بازیکنان را سروسامان بدهیم، برنامه ریزی وسیعی در سطح کشور داشته باشیم، لیگ و مسابقات منطقه ای برگزار نماییم و پایگاه های منطقه ای استعدادیابی را در سراسر کشور به وجود بیاوریم یکی از بهترین تیم ها خواهیم بود. نمی گویم جزو چهار تیم برتر آسیا می شویم و به جام جهانی صعود می نماییم اما به آسانی جزو هشت تیم برتر قرار می گیریم. این مساله به عملکرد ما در یک سال و نیم فرصت تا مسابقات مربوط می شود. اگر این زمان را از دست بدهیم، تیم های دیگر از ما پیشی می گیرند.

مهینی اضافه کرد: دیدگاه ریاست فدراسیون فوتبال از روز اول نسبت به رده های پایه خوب بوده و تمام هدفش این است که فوتبال را در رده پایه توسعه بدهیم. امیدوارم نیروهای اجرائی قوی روی کار بیایند که همانند مردان اجازه عمل داشته باشند. همین طور امیدوارم در دستور العمل های جدید کمیته زنان مجزا عمل کند، چون ما بین زنان نیروهای خوبی داریم که می توانند این پروژه را در دست بگیرند و به سرمنزل مقصود برسانند.

منبع: