در فرودگاه امام خمینی (ره)؛ مراسم بدرقه كاروان المپیك فردا

مراسم بدرقه کاروان ایران در بازی های المپیک شامگاه شنبه همزمان با اعزام اولین گروه ورزشکاران انجام خواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در فاصله یک هفته به شروع سی دو دومین بازی های المپیک در توکیو اعزام تیم های ورزشی ایران در گروه های مختلف از فردا شنبه شروع خواهد شد.
والیبال، تیر و کمان، تیراندازی و تنیس روی میز همچون رشته هایی هستند که ورزشکاران شان در قالب نخستین گروه عازم توکیو خواهند شد.
اعزام این ورزشکاران شامگاه شنبه صورت خواهد گرفت. طبق برنامه پیش بینی شده مقرر است ساعاتی پیش از اعزام نخستین گروه ورزشکاران المپیکی مراسم بدرقه کاروان ایران در حضور آنها و در محل CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اجرا شود. این مراسم از ساعت ۲۰ شنبه شروع می شود.
سیدرضا صالحی امیری و کیکاووس سعیدی رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک همراه با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و معاونان وی از افراد حاضر در مراسم بدرقه خواهند بود.
پیش از این قرار بود مراسم بدرقه کاروان المپیک ۱۰ تیر ماه و همزمان با روز پایانی المپیک در اراضی عباس آباد اجرا شود اما جهت جلوگیری از تجمع بیش از اندازه جمعیت این مراسم لغو و به تاریخ ۱۶ تیر ماه در آکادمی ملی المپیک موکول شد.
مراسم دوم هم اما به سبب شیوع ویروس کرونا منتفی شد و در نهایت قرار بر این شد تا مراسم بدرقه بدون عوامل غیرورزشی و بصورت محدود در محل فرودگاه اجرا شود.
پخش کلیپ های تهیه شده از ورزشکاران و همین طور کلیپی ویژه از جابجایی پرچم میان پرچمدار دوره قبل بازی های المپیک با صمد نیکخواه بهرامی یکی از دو پرچمدار این دوره از بازی های المپیک همچون مراسم پیش بینی شده برای بدرقه است.
سی و دومین دوره بازی های المپیک از اول مرداد شروع شده و تا ۱۷ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. کاروان ورزش ایران با ۶۶ ورزشکار در ۱۷ رشته (۱۶ فدراسیون) در این دوره بازی ها حضور خواهد داشت.