سرمربی تیم ملی والیبال زنان: شاید بدون بازی دوستانه به قهرمانی آسیا برویم

فرم نو: فریبا صادقی می گوید ممکنست باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا تیم ملی بدون انجام بازی تدارکاتی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال زنان ایران شهریورماه مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد و در همین راستا چندین اردوی آماده سازی برگزار کرده است. از طرفی فدراسیون به دنبال هماهنگ کردن اردوی باکو و برگزاری چندین بازی تدارکاتی در کشور آذربایجان است که هنوز قطعی نشده است.

فریبا صادقی در مورد وضعیت آمادگی ملی پوشان به ایسنا اظهار داشت: چهارمین اردو را از ۱۴ تیر با حضور ۲۰ بازیکن آغاز نموده ایم و سه روز دیگر تمام می شود. روند بازیکنان از نظر بدنی رو به بهبود است و باتوجه به آماده نبودن در اردوی اول حالا شرایط خوبی را طی می کنند. نمی گویم شرایط فنی آنها ایده آل است اما نسبت به اردوی اول روند رو به رشدی داشته اند و درجا نزده اند.

او در مورد اعزام تیم به اردوی باکو بیان کرد: مقرر است آخر هفته اردویی تدارکاتی در باکو داشته باشیم که به سبب اوج گیری شیوع ویروس کرونا هنوز برای ما دعوت نامه نفرستاده اند. امیدوارم چند بازی تدارکاتی داشته باشیم و در آن شرایط بازیکنان را ویژه تر ببینیم. این تورنمنت از نظر رسیدن به ۱۴ بازیکن و ارنج اصلی تیم به ما کمک خواهدنمود.

صادقی در این مورد اضافه کرد: در تورنمنت باکو مقرر است که با تیم ملی آذربایجان، مجارستان و بلاروس بازی تدارکاتی انجام بدهیم اما هنوز برای هیچ کدام از این کشورها دعوتنامه نفرستاده اند و موافقت نکرده اند.

او با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا احتمال لغو اردوی باکو وجود دارد، افزود: در صورت لغو این اردو، روابط بین الملل فدراسیون دنبال کشوری است که بتواند در همان تاریخ با ما بازی کند چون اوایل شهریور مسابقات قهرمانی آسیا را داریم و نمی توانیم دیر به اردوی تدارکاتی برویم. از طرفی تمرینات تیم ملی را دیر شروع کردیم و زودتر از این هم امکان شرکت در تورنمنت تدارکاتی را نداشتیم، بدین سبب بهترین زمان آخر تیر و اول مرداد است. اگر در این تاریخ کشوری حاضر شود در وضعیت کرونا با ما بازی کند، این کار را انجام می دهیم در غیر این صورت مجبوریم بدون بازی تدارکاتی به قهرمانی آسیا اعزام شویم.

صادقی در مورد واکسینه شدن اعضای تیم ملی پیش از حضور در قهرمانی آسیا اظهار داشت: در برنامه و نوبت دریافت واکسن هستیم و حتما تا پیش از اعزام به مسابقات واکسینه می شویم.

سرمربی تیم ملی در مورد احتمال اضافه شدن بازیکن جدید به اردوی ملی اظهار داشت: دیگر زمان نداریم و هیچ بازیکن جدیدی به اردو اضافه نمی گردد.

منبع: