هندبالیست روس اشتادسازه: سطح هندبال ایران بالا نیست

به گزارش فرم نو یولیا تاران اظهار داشت: هندبال زنان ایران بازیکنان خوبی دارد اما سطح هندبال آنها خیلی بالا نیست.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، یولیا تاران هندبالیست چپ دست روسی است که حالا به همراه میخایلوونای روس به عضویت تیم هندبال زنان اشتاد سازه مشهد در آمده است. او ۲۸ سال سن و ۱۷۵ سانتی متر قد دارد و سابقه حضور در لیگ های معتبر فرانسه و روسیه و تیم ملی هندبال ساحلی روسیه را دارد.

ابن دو بازیکن به قول مسؤلان فدراسیون مدرک مربیگری مستر دارند و به درخواست کادر فنی تیم ملی هندبال زنان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند تا به بازیکنان کمک کنند.

یولیا تاران درباره حضورش در ایران و تمرینات تیم ملی هندبال، اظهار داشت: من برای اولین سال است که در ایران حضور پیدا می کنم و این کشور را دوست دارم. من برای کمک به تیم ملی و افزایش سطح فنی بازیکنان در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرده ام.

بازیکن روس تیم اشتادسازه مشهد اضافه کرد: ایران بازیکنان خوبی دارد اما سطح هندبال آنها خیلی بالا نیست. بنابراین ما می خواهیم سطح آنها را قدم به قدم بالا ببریم. من و دیگر هم تیمی ام اینجا هستیم تا هم بازی نماییم و هم کمکی کرده باشیم. ایران تیم خوبی است و بازیکنان باهوشی دارد اما نیاز دارد کار بیشتری کند.

تاران درباره سوابقش در هندبال اظهار داشت: من در هندبال ساحلی تیم ملی جوانان روسیه بازی کردم. همینطور در سوپرلیگ روسیه، فرانسه، رومانی و آذربایجان هم بازی کرده ام.

وی در مورد ایران اظهار داشت: ایران کشور زیبایی است. من بازدیدی از تهران و مشهد داشتم. مشهد شهر فوق العاده زیبایی است. ما به حرم امام رضا (ع) رفتیم. وقتی آنجا رفتم به همه چیز نگاه می کردم و برایم بسیار جالب بود. با خودم می گفتم چه جای خوبی است.

منبع: