به همراه ۹ قهرمان دیگر؛ تندیس كامل جهان پهلوان تختی نماد موزه ملی ورزش می شود

فرم نو: تندیس جهان پهلوان تختی بعنوان نماد موزه ملی ورزش روز سه شنبه طی مراسمی ویژه رونمایی می شود؛ این تندیس متفاوت از تندیس دیگر ورزشکاران و بصورت کامل تولید شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، شورای سیاست گذاری موزه ملی ورزش که از سال قبل ساخت و رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک را برای نمایش در این موزه شروع کرد، می خواهد از فردا این اقدام را با رونمایی از تندیس چند قهرمان دیگر ادامه دهد.
در این مرحله رونمایی از ۹ چهره المپیکی و یک چهره پارالمپیکی و در راس آنها مرحوم جهان پهلوان تختی در برنامه است؛ مرحوم محمود نامجو، مرحوم محمد علی خجسته پور، مرحوم محمد میرزایی، مرحوم اسماعیل علم خواه، مرحوم ابوطالب طالبی، مرحوم پرویز جلایر، مرحوم سیدشمس الدین سیدعباسی و منصور برزگر در بخش المپیک همراه با محمدرضا میرزایی جبری در بخش پارالمپیک دیگر چهره هایی هستند که مقرر است فردا سه شنبه از تندیس آنها رونمایی شود.
در این میان تندیس مرحوم جهان پهلوان تختی متفاوت از دیگر ورزشکاران تولید شده است؛ تندیس وی بعنوان «نماد موزه ملی ورزش» بصورت کامل تولید شده و مقرر است در مرکزیت تالار مشاهیر ورزش (طبقه همکف کمیته ملی المپیک) قرار بگیرد. دیگر تندیس هایی که تا حالا از قهرمانان المپیک و پارالمپیک تولید شده از بخش گردن به بالا بوده است.
برای رونمایی از تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی و تندیس ۹ چهره المپیکی و پارالمپیکی دیگر که مقرر است فردا اجرا شود از محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، پیروز حناچی شهردار تهران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش و اعضای هیات اجرائی کمیته ملی دعوت شده است.
موزه ملی ورزش ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۸ بصورت رسمی راه اندازی شد. سال قبل در مجموع تندیس ۳۲ قهرمان المپیک و پارالمپیک رونمایی گردید.

منبع: