پاسخ نایب رئیس بانوان فدراسیون به گلایه های دختر وزنه بردار

به گزارش فرم نو نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: برای مصدومیت پریسا جهانفکریان سه مرتبه در فدراسیون پزشکی ورزشی نوبت گرفتیم اما خودش به فکر درمانش نبود.

مریم منظمی در گفت و گو با ایسنا درباره گلایه هایی که پریسا جهانفکریان دختر وزنه بردار ایران نسبت به خط خوردنش از اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و از دست دادن شانس کسب سهمیه المپیک داشت، بیان کرد: ما پنج مرحله اردو برگزار کردیم که پریسا جهانفکریان در اردوی چهارم از ناحیه زانو احساس درد داشت. قبل از این الهام حسینی هم از ناحیه زانو مصدوم شده بود که باتوجه به پیگیری های فدراسیون و مصر بودن خودش، توسط دکتر کیهانی جراحی شد و اسفند ماه توانست به اردوی تیم ملی اضافه شود. در مورد پریسا هم وقتی اعلام نمود که از ناحیه زانو احساس درد دارد گفتیم پیگیر درمان زانویش باشد بدین جهت ۳سه مرتبه برای او نوبت گرفتیم تا به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کند و کارشناس فدراسیون پزشکی ورزشی می تواند گواه بر این صحت این مساله باشد.

او افزود: اردوی تیم ملی اوایل اسفند تعطیل شد و قرار شد بعد از ۱۰ روز استراحت از اواسط اسفند باردیگر اجرا شود و ما به جهانفکریان تاکید کردیم که در این ۱۰ روز پیگیر درمان زانویش باشد و به حساب این گذاشتیم که پیگیر است. او به ما نگفت که در طول این مدت دنبال درمان زانویش نبوده است. یک روز مانده به شروع اردو اعلام نمود که پزشک تشخیص داده که نیاز به فیزیوتراپی بدون تمرین است بدین سبب اجازه بدهیم که اسفند نیاید و از ۱۵ فروردین به بعد به اردوی تیم ملی اضافه شود. این یعنی دقیقا یک ماه بی تمرینی آن هم در رشته ای مانند وزنه برداری و برای حضور در مسابقه ای چون قهرمانی آسیا. او خودش به فکر درمانش نبود و من و آقای خورشیدی نخستین نفراتی بودیم که فوق العاده از این مساله ناراحت شدیم چون برای جهانفکریان هزینه شده بود و انتظار داشتیم بیاید و مثل بقیه در قهرمانی آسیا بدرخشد. عملا ریل هایی را فدراسیون گذاشت و او را سوار قطار کرد تا به اهداف عالی برساند اما او با کشیدن ترمز، این قطار را متوقف کرد. از طرفی من فضای مجازی را جایی برای بحث و تعامل نمی بینم اگر جهانفکریان واقعا صحبت و اعتراضی داشت، همان اول پیگیر می شد نه الان آن هم در فضای مجازی.

منظمی در پاسخ به این پرسش که چرا همان موقع که اردوی چهارم به اتمام رسید با او تماس نگرفتید تا از روند درمانش باخبر شوید، اظهار داشت: ما سه مرتبه برایش نوبت گرفتیم و وقتی خودش نخواست برود دیگر کاری نمی توانیم انجام دهیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه قرار نیست برای یک سهمیه باقی مانده در دسته ۸۷+ کیلوگرم زنان رایزنی با فدراسیون جهانی داشته باشید، اشاره کرد: نگاه باید واقع بینانه باشد. شانس اهدای این سهمیه به ما خیلی ضعیف و زیر ۱۰ درصد است. از طرفی این که انتظار داشته باشیم وزنه برداری الان سهمیه المپیک بگیرد، انتظار بی جایی است. البته نمی گویم سهمیه المپیک نمی خواهیم اما باید اجازه بدهید ابتدا در مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی بدرخشند. ما الان رشته های زیادی داریم که بیش از ۲۰ سال است فعالیت می نمایند اما رنگ سهمیه المپیک را ندیده اند. مطرح کردن این بحث ها موجب می شود که در فضای مجازی صحبت های غیر منطقی بزنند آن هم در مورد فدراسیونی که در مورد بانوانش به اعتدال حرکت می کند.

منظمی در پاسخ به این پرسش که یعنی فدراسیون هر امکاناتی برای تیم مردان فراهم نموده در اختیار بانوان هم گذاشته است، اشاره کرد: دقیقا، واقعا فدراسیون با این نگاه جلو می رود.

او در مورد این که جهافکریان از اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت می شود یا خیر، اظهار داشت: در آینده مشخص می نماییم. البته حتما باید پاسخی داشته باشیم که چرا این چنین قضاوت کرده است. فدراسیون برای بانوان کم کار نکرده است. هر طرحی برای بانوان دادیم نه فقط مخالفت نکرده اند بلکه قوی تر شده و بعد به اجرا درآمده است. بانوان برای فدراسیون اهمیت دارند به شکلی که وقتی ما را از استعدادیابی کنار گذاشتند، همه کارها را کنار گذاشتیم و دنبال زنده کردن این حق رفتیم که چرا این اتفاق افتاده است. استانها به این نتیجه رسیده اند که فعالیت بانوان بیشتر برایشان شانس مدال دارند تا در مردان مانند گلستان، سیستان و بلوچستان و یزد. در جلسه ای که با کارشناسان در وزارت ورزش انجام شد هم در مورد بازگشت وزنه برداری بانوان به برنامه استعدادیابی خیلی بحث کردیم و متقاعد شدند که باید وزنه برداری بانوان باشد اما تصمیم نهایی بر عهده اشخاص دیگر است.

منظمی در مورد حضور تیم نوجوانان در قهرمانی جهان اظهار داشت: اردوی نوجوانان ما در اولویت است بدین جهت به استانها نامه ارسال کردیم و رکورد ورودی را اعلام کردیم تا برمبنای آن نفرات خودرا معرفی کنند. از ۱۶ استان، ۳۴ نفر عرضه شدند که در گروه های ۱۷ نفره دعوت نمودند. ۵ وزن اول هشت روز در اردو هستند، ۵ وزن دوم با فاصله دو روز بعد به اردو می آیند. نفرات در دو هفته غربالگری می شوند و سپس اردوهای مستمری برگزار می گردند. البته جوانان و بزرگسالان را رها نمی نماییم. چون ورزشکاران ما در استانهای خود که می روند تمرین نمی کنند و این کار فدراسیون را سخت می کند و فدراسیون مجبور است هم پرورش دهد و هم نگهداری کند و واقعا این کار سخت و انرژی بر است. اگر ورزشکاران بقیه فدراسیون ها با ۷۰ درصد آمادگی به اردو می آیند، در وزنه برداری با ۴۰ درصد آمادگی وارد اردو می شوند با این وجود فدراسیون تمام قد پشت آنها است. چون ژن خوبی در دختران ماست و با وقت و هزینه و انرژی بیشتر می توان روی آنها کار کرد اما به شرطی که به این شکل مورد کم لطفی قرار نگیریم.

او در آخر اظهار داشت: شروع کار وزنه برداری بانوان از جانب نواب رئیس قبلی زده شد که خیلی زحمت کشیدند و نایب رئیس بانوان استانها هم کمک کردند و الان روی ریل افتاده ایم. فدراسیون هم ما را حمایت می کند و کمیته های مختلف فدراسیون نیز کمک حال ما هستند بدین سبب اگر موفقیتی در بانوان کسب شده فقط منوط به یک یا چند نفر نیست و تیم کاری پشت آن بوده است.

منبع: