با اشاره به حضور در بازی های ۲۰۲۲؛ درخواست فدراسیون تیروكمان ازوزارت ورزش برای پرداخت پاداش كامپوند

فدراسیون تیروکمان در مکاتبه با وزارت ورزش با استناد به اعلام دبیرکل جهانی این رشته برای حضور کامپوند در بازی های آسیایی 2022 خواهان پرداخت پاداش معوقه مدال آوران این رشته شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیم ملی کامپوند مردان ایران پس از حضور در آخرین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که سال ۲۰۱۹ و قبل از دوره کرونا به میزبانی تایلند انجام شد به مدال برنز دست یافت.
با این حال وزارت ورزش سال قبل و در جریان تقدیر از مدال آوران سال ۹۸ اقدامی برای پرداخت پاداش ملی پوشان کامپوند انجام نداد برای اینکه اعلام شده بود که کامپوند از لیست بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین حذف گردیده است.
به گفته غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان و طبق بخشنامه تجلیل از قهرمانان، در صورتیکه رشته ای در سطح آسیا بعنوان اول تا سوم برسد و در لیست بازی های آسیایی دوره آتی هم قرار داشته باشد، ورزشکارانش مستحق دریافت پاداش می شود در غیر این صورت پاداش مصوب به آنها تعلق نمی گیرد.
به همین دلیل و با توجه کنار گذاشتن کامپوند از لیست بازی های آسیایی یک سال بعد، وزارت ورزش پاداش مدال برنز ورزشکاران این رشته را پرداخت نکرد.
این در حالی است که در جریان جام جهانی سوئیس که دو هفته پیش با حضور کمانداران کشورمان در لوزان برگزار شد، دبیرکل فدراسیون جهانی تیروکمان از حضور قطعی این رشته در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین و المپیک ۲۰۲۸ آگاهی داد.
بر همین اساس غلامرضا شعبانی بهار که در دیدار با «تام دیلن» این خبر را دریافت کرده بود، پس از بازگشت به ایران طی مکاتبه با وزارت ورزش خواهان پرداخت پاداش تیم ملی کامپوند در مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی در گفتگو با خبرنگار مهر این مساله را اعلام و اصرار کرد که تا حاصل شدن نتیجه آنرا پیگیری خواهدنمود.
تیم ملی کامپوند در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا با ترکیب محمدصالح پالیزبان، دانیال حیدرزاده و نیما محبوبی به مدال برنز دست یافت. این تیم بعد از شکست مقابل هند در مرحله نیمه نهایی مسابقات، موفق شد مالزی را در دیدار رده بندی شکست دهد و بعنوان سوم آسیا برسد.