در دیدار میرجلیلی با حیدری مطرح شد؛ تاكید بر برگزاری یادآوره شهدای غواص

به گزارش فرم نو برگزاری یادآوره شهدای غواص و گسترش نیروهای آموزش دیده نجات غریق و غواصی در دیدار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، مهدی میر جلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با حضور در فدراسیون نجات غریق و غواصی با مهدی حیدری رئیس این فدراسیون ملاقات و گفتگو کرد.
در این دیدرا که با حضور هاشم محتشمی سرپرست دبیری فدراسیون برگزار شد، صحبت هایی پیرامون همکاری فدراسیون نجات غریق و غواصی و سازمان بسیج ورزشکاران در جهت توسعه تعامل دو نهاد و همکاری فی درخلال در زمینه های مختلف مطرح و پیشنهادات مطرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تاکید مهدی حیدری بر گسترش نیروهای آموزش دیده نجات غریق و غواصی
مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در این جلسه بر این نکته تاکید داشت که فدراسیون ما یک فدراسیون آموزشی و امدادی است و همین مساله این فدراسیون را خاص کرده است.
وی با یادآوری خدماتی که منجیان غریق و غواصان در حوادث طبیعی سال های اخیر به هموطنان عرضه نمودند عنوان نمود به دنبال گسترش نیروهای آموزش دیده هستیم که در کنار سایر نیروهای امدادی به مردم خدمت رسانی کنند.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن اشاره به انتصاب حبیب طلوعی آذر بعنوان مسئول کمیته بسیج این فدراسیون تصریح کرد: او از جنس بسیج و نجات غریق است و همین مساله در پیشبرد اهداف مثرثمر خواهد بود.
حیدری در همین زمینه پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی ویژه بسیجیان را بیان کرد و اظهار داشت: یک گروه عملیات بحران برای رودخانه تشکیل شده است. ترکیب این گروه متشکل از نیروهای بسیج، هلال احمر و… است که با اصول نجات غریق و غواصی آشنایی دارند. در کل با همکاری سه کمیته بسیج، ایثارگران و فرهنگی می توانیم گام های بزرگی برداریم.
پیشنهاد برگزاری مسابقه ویژه شهدای غواص دیگر موضوعی بود که توسط مهدی حیدری عنوان شد.
پیشنهاد رئیس سازمان بسیج ورزشکاران برای برگزاری یادآوره شهدای غواص
در ادامه این نشست مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در جهت افزایش ظرفیت همکاری میان این سازمان و فدراسیون نجات غریق پیشنهاداتی بیان کرد و همچون این که در سفرهای استانی تعامل لازم بین مسئولین بسیج ورزشکاران استانی و هیأت های نجات غریق و غواصی به منظور فعالیتهای مشترک فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه بسیج از ظرفیت حقوقی خوبی به واسطه حضور برخی حقوقدانان برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به مشکلات حقوقی منجیان غریق میتوان از این ظرفیت استاده کرد.
میرجلیلی با تکیه بر تعامل نیروهای نجات غریق و غواص و بسیج ورزشکاران در سطح استانی، طرح تشکیل یگان های تخصصی غواصی و امدادی و در جهت آن تشکیل تیم ۹ نفره امداد و نجات در سطح استان ها را بیان کرد تا زمان بروز حوادث بتوانند کمک رسان باشند.
بازدید از مناطق جنگی (راهیان نو) و برگزاری یادواره شهدای غواص از دیگر پیشنهاداتی بود که رئیس سازمان بسیج ورزشکاران بیان نمود. او همینطور خواهان عرضه گزارش از اقدامات انجام شده در جهت کمک های مومنانه شد که توسط برخی هیات های استانی نجات غریق و غواصی انجام شده است.
میرجلیلی همینطور از برگزاری دوره های آموزشی برای بسیجیان که توسط رئیس فدراسیون عنوان شد، استقبال کرد و ضرورت انجام آنرا تعامل با استان ها عنوان نمود.
در آخر این نشست طرفین پیگیری پیشنهادهای مطرح شده برای اجرا و گسترش هم افزایی میان فدراسیون نجات غریق و غواصی و سازمان بسیج ورزشکاران تاکید نمودند.