جام بزرگ: هدفم حضور در سومین المپیكم است

به گزارش فرم نو عضو تیم ملی تفنگ اظهار داشت: همه تلاشم را می کنم تا سومین دوره المپیک را هم تجربه کنم.
مه لقا جام بزرگ در گفت و گو با ایسنا درباب اهدافش اظهار نمود: اگر موفق می. شدم در مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شرکت کنم و سهمیه می گرفتم نخستین فردی بودم که در تیراندازی سه دوره پی در پی در المپیک حاضر می شود. حالا هم تمام تلاشم را می کنم تا سومین دوره المپیک را هم تجربه کنم. هدف من هم اکنون حضور موفق در بازی های آسیایی و المپیک پاریس است.
عضو تیم ملی تفنگ درباب عدم حضورش در مسابقات انتخابی المپیک توکیو اظهار داشت: در بازی های آسیایی جاکارتا پای چپ من از ناحیه مچ و زانو شکست. البته مشکل پارگی و کشیدگی رباط تاندون هم داشتم. پس از آن دوره درمانم خیلی طولانی شد و متاسفانه همه مسابقات انتخابی المپیک توکیو را از دست دادم.
جام بزرگ اضافه کرد: من تنها تیراندازی بودم که در بازی های آسیایی مدال گرفتم و در اوج آمادگی بودم، اما این لطمه صورت گرفت و من حتی نتوانستم در مسابقات کسب سهمیه حاضر شوم و المپیک توکیو را از دست دادم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات قهرمانی اروپا و جام جهانی کرواسی شرکت خواهدنمود اظهار داشت: حالا ویزای ما صادر شده و بامدادان امروز ساعت ۳.۳۰ به اردوی تدارکاتی مجارستان ملحق می شویم. حضور در مسابقات بستگی به تصمیم سرمربی تیم ملی خانم هاشمی دارد. امیدوارم که بتوانم در مسابقات قهرمانی اروپا و جام جهانی کرواسی حاضر شوم و نتیجه خوبی برای تیم ملی حاصل شود.

وی بعنوان فردی که دو دوره در المپیک حضور داشته است قدرت ذهنی را عامل موفقیت دانست و اظهار داشت: المپین ها (به جز نجمه خدمتی) هر چند که تجربه المپیک را ندارند اما تجربه بازی های آسیایی و بازی های دانشجویان جهان را دارند و به هر حال با این سطح از مسابقات آشنایی دارند. باید بدانند که افرادی که در المپیک شرکت می کنند همه از لحاظ تکنیک در یک سطح هستند و تنها قدرت ذهن است که افراد موفق و ناکام را متمایز می کند.

جام بزرگ اظهار داشت: حتی به نظر من المپیک از سایر مسابقات شاید آسانتر باشد به این سبب که همه ورزشکاران برای کسب سهمیه تلاش نموده اند و با آمادگی بالایی به المپیک می روند، پس همه در یک سطح هستند. دقیقا شرایط بازی های آسیایی هم با قهرمانی آسیا تفاوتی ندارد فقط بار ذهنی و روانی متفاوت می باشد. هر ورزشکاری که از لحاظ روانی بتواند قوی ظاهر شود سایر موارد حل می شود و منجر به مدال خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا تا حالا در این رشته در المپیک نتوانسته ایم مدال داشته باشیم اظهار داشت: به هر حال همیشه تیراندازی به سبب نوع رشته ورزشی و شرایط کشور مشکلات خاص خودرا داشته که کسب مدال برای تیراندازان سخت بوده است. البته با آنکه مدال نگرفتیم ولی خیلی به مدال نزدیک بودیم.
دارنده مدال برنز تفنگ سه وضعیت بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اظهار داشت: هر دو دوره قبل المپیک فینالیست داشتیم که خیلی هم به کسب مدال نزدیک بودند. کسب مدال تا حدودی شانس می طلبد. از طرفی تیراندازی مثل سایر رشته ها نیست و باید روز تیرانداز باشد. اگر چند جام جهانی اجرا شود به ندرت اتفاق می افتد که قهرمان دو جام جهانی یک نفر باشد. در بسیاری از رشته ها اینگونه نیست. باید روز ورزشکار باشد و این خیلی تاثیر گذار است.
او در آخر اظهار داشت: امیدوارم که در این المپیک تیراندازان با دست پر برگردند. متاسفانه برخی مشکلات در تیراندازی هست که همیشه وجود داشته است. هم اکنون شرایط حضور در اردوی خارجی مهیا شده است و امیدوارم ملی پوشان بتوانند با فشنگ بیشتر و خوب تمرین کنند تا با آمادگی بیشتری به المپیک بروند.

منبع: