آزمون: فوتبال زنان در اولویت نیست

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در رده سنی جوانان اظهار داشت: فوتبال زنان در اولویت نیست، امیدوارم با حضور عزیزی خادم نگاه ها به فوتبال زنان تغییر کند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مریم آزمون، سرمربی تیم ملی جوانان درباره زمان شروع تمرینات این تیم اظهار داشت: پس از ۲ سال تعطیلی به خاطر کرونا و علل دیگر اردوی تیم ملی جوانان از امروز شروع شد. ما یک روز و نیم در قرنطینه بودیم و تست دادیم تا اولین روز تمرینات از امروز شروع شد. ما خودمان را برای مسابقات کافا آماده می نماییم که از ۱۸ خرداد در تاجیکستان شروع می شود.

او تصریح کرد: بچه هایی که هم اکنون در اردو هستند قبلا در اردوی ملی بودند. بقیه را از تیم ۱۷ سال و همینطور تیم نوجوانان که به لائوس اعزام شده بودند جمع کردیم. ۲ اردو خواهیم داشت و مقرر است ۱۸ نفر اعزام شوند. برای جام ملت های آسیا هم تلاش داریم با استان ها ارتباط برقرار نماییم تا بازیکنانی که شناسایی نشده اند را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: اولین مرحله مسابقات آسیایی ۲۰ مرداد شروع می شود که ما پیشبینی تورنمنت ۳ یا ۴ جانبه داخل کشور با تیم های ۱۷ سال و بزرگسالان را داریم. سیرجان هم خودش را برای قهرمانی آسیا آماده می کند که می توانیم با آنها هم مسابقه ای داشته باشیم. البته به خاطر کرونا شاید نتوانیم با کشورهای خارجی اردو برگزار نماییم.

وی افزود: تا هم اکنون ما در کشور، لیگ جوانان و نوجوانان نداشتیم و متاسفانه زیرساختی برای فوتبال بانوان ساخته نشده است. البته تا پیش از این در تیم ملی با برگزاری فستیوال بازیکن ساخته شده است. حالا به تیم ها فشار آوردیم که بازیکنان جوان و نوجوان بگیرند. به باشگاه ها هم مصوب شده که حتما تیم بانوان داشته باشند. ما لیگ پویا در رده سنی پایه تا به امروز نداشتیم. بدون شک اگر این اتفاق بیفتد بستری برای پشتیبانی از فوتبال دختران فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای نمونه اگر باشگاهی مانند تراکتور از بانوان حمایت کند رسانه ها جذب می شوند و اسپانسرها هم به میدان می آیند. ما جامعه فوتبال زده داریم و این فقط برای زنان نیست. ما باید کارهایی انجام دهیم تا تغییراتی در فوتبال زنان ایجاد نماییم. من قول دادم چند سال دیگر از همین بازیکنان، تیم ملی بسیار قدرتمند تحویل دهم.

وی افزود: خواسته من عرضه برنامه ۴ ساله بود، گفتم اگر می خواهید تیم پس از مسابقات کافا و جام ملت ها رها شود، دور مرا باید خط بکشید. به اعتقاد من اردوها باید مستمر باشد تا تیم زنان شکل بگیرد. همینطور باید بازی های دوستانه و برگزاری تمرین در کشورهای دیگر مانند تایلند، تایوان و چین داشته باشیم. نمی توان تنها ۲ ماه پیش از مسابقات قهرمانی آسیا تیم تشکیل داد. خانم موسوی گفت باید پس از ۴ سال چیزهای ماندگار از خود به جا بگذارید.

وی در پاسخ به این پرسش که فوتبال زنان چقدر در اولویت فدراسیون عزیزی خادم است، اظهار داشت: ما در اولویت نیستیم، امیدوارم از این به بعد در اولویت باشیم. تا بستر فراهم نباشد هرچه برنامه بدهم در حد حرف زدن باشد.

آزمون در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد رسمی امضا کرده اید یا خیر، تصریح کرد: هنوز قرارداد رسمی بسته نشده اما مقرر است قراردادها به صورت سالیانه بسته شود.

وی در انتها در پاسخ به این پرسش که اگر قرارداد بسته نشود، می رود؟ اظهار داشت: من عاشق فوتبال هستم و قول دادند که این کار صورت گیرد. عزیزی خادم هم گفته قراردادها یک یا دو ماه نباشد.

منبع: