پزشكان باید نظر بدهند؛ اظهار نظر جالب عضو كمیسیون ورزشكاران IOC در مورد المپیك توكیو

به گزارش فرم نو عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک که چهار مدال بازی های المپیک را هم در کارنامه دارد، تاکید کرده که در مورد بازی های توکیو و برگزار شدن یا نشدن آن پزشکان باید تصمیم بگیرند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، طبق تاکید چند باره کمیته بین المللی المپیک، بازی های ۲۰۲۰ توکیو بطور حتم تابستان سالجاری برگزار می گردد. در همین رابطه «سیکو هاشیموتو» رئیس کمیته برگزاری بازی ها هم تاکید کرده که در فاصله سه ماه مانده تا آغاز بازی های المپیک و با وجود احیای باردیگر کرونا و عفونت لغو برگزاری اصلاً مورد نظر نیست.
این در حالی است که یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک (IOC) که پیشینه چند دوره حضور در بازی های المپیک و حتی قهرمانی در این رقابت ها را هم دارد، اظهارنظری جالب و متفاوت در این حوزه داشته است.
«هیلی ویکنهایزر» این مساله را مطرح کرده که در ارتباط با بازی های ۲۰۲۰ توکیو و برگزار شدن یا نشدن آن در شرایط کرونا، فقط پزشکان و کارشناسان بهداشت باید بعنوان داور اصلی اظهار نظر داشته و تصمیم بگیرند.

طبق اعلام سایت Kyodo news این المپین که ۶ دوره بازی های المپیک را تجربه کرده است، سال قبل و قبل از اینکه کمیته بین المللی المپیک تصمیم به تعویق یک ساله بازی های المپیک بگیرد، مخالفت خویش را با برگزاری بازی ها و اعزام تیم به توکیو اعلام نموده بود.
وی در اظهار نظر جدید خود هم تاکید کرده که تصمیم گیری در مورد المپیک و برگزار شدن یا نشدن آن در شرایط کرونا باید توسط پزشکان و کارشناسان بهداشت گرفته شود نه کسب و کارها.
«هیلی ویکنهایزر» از وضعیت پیش روی ژاپن ابراز نگرانی کرده است، جایی که نظرسنجی ها نشان داده است اکثریت مردم مخالف برگزاری بازی ها در این تابستان هستند.
این ورزشکار گفته است: ژاپن که به آنجا سفر می نماییم و مردمانش در بحران هستند. ما باید نسبت به نیازهای یک ملت حساس باشیم.
«هیلی ویکنهایزر» کانادایی مدال طلای چهار دوره مسابقات هاکی روی یخ بانوان المپیک را در اختیار دارد و در حال آموزش پزشکی است.

منبع: