ركورددار پرش طول زنان: پرش های خوبم خطا شد

ریحانه مبینی می گوید با لغو مسابقات آسیایی انگیزه خودرا از دست داد اما کوشش کرد تا از این زمان بعنوان فرصتی برای ارتقاء رکورد استفاده نماید.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، اولین مرحله مسابقات دوومیدانی جام امام رضا (ع) در بخش زنان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ فرردین با حضور بیش از ۱۷۰ ورزشکار زن انجام شد که با معرفی نفرات برتر ماده های مختلف به انتها رسید.

در این مسابقات چند رکود ملی در رده های سنی مختلف جابه جا شد. ریحانه مبینی رکوردار پرش طول زنان ایران هم با پرشی به طول ۶.۲۶ متر رکورد سابق خودرا که ۶.۱۷ متر بود، ارتقا داد.

مبینی در گفت و گو با ایسنا به رکوردشکنی خود در نخستین مسابقه دوومیدانی سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: خوشبختانه توانستم رکوردم را ارتقا بدهم. آقای بادپی(مربی مبینی) از آبان ۱۳۹۹ برنامه ریزی کرده بود که تا زمان مسابقات آسیایی به اوج آمادگی برسم اما پس از لغو مسابقات به سبب شیوع ویروس کرونا قرار بر این شد که تا جام امام رضا به اوج برسم. در نتیجه آمادگی بدنی و ذهنی خوبی داشتم، حتی چند بار در تمریناتم رکورد ۶.۴۰ متر پریدم که حس اعتماد به نفس به من داد. در جریان مسابقات هم با نخستین پرش رکورد ایران را ارتقا دادم.

او اضافه کرد: پرش های بهتری هم داشتم که خطا شد. اهتمام می کنم روی خطاهایم بیشتر کار کنم چون در مسابقات بیشتر پرش های خوبم خطا می شود و شانسم را از دست می دهم.

مبینی با اشاره به سطح مسابقات جام امام رضا اظهار داشت: رقابت ها به خوبی برگزار و همه اصول بهداشتی رعایت شد. از طرفی برگزاری مسابقات در پیست امام رضا تجربه جدیدی بود چون همیشه در تهران مسابقه می دادیم و همه چیز عادی شده بود اما با حضور در مشهد شرایط جدیدی را تجربه کردیم. مسابقات هم در سطح متوسطی مثل قبل اجرا شد.

رکورددار پرش طول زنان ایران با اعلان اینکه هم اکنون مسابقه بین المللی مهمی پیش رو نداریم، این شرایط را ناامیدکننده خواند و اضافه کرد: ورزشکار همیشه برای هدفش می جنگد و انگیزه می گیرد. زمانی که مسابقات آسیایی کنسل شد خیلی انگیزه ام را از دست دادم و می گفتم برای چه تمرین کنم؟ اما حس کردم این زمان فرصتی برای ارتقا رکوردم است تا اگر مسابقات آسیایی در زمان دیگری انجام شد با یک رکورد خوب، آمادگی کامل و اعتماد به نفس بالا شرکت کنم و روی سکو بروم.

او اضافه کرد: برای مدال آوری در آسیا باید بیشتر تلاش کنم. همین طور به امکانات بیشتری احتیاج دارم. باید در چند مسابقه برون مرزی شرکت کنم چون با کمبود رقیب در ایران رو برو هستم. متاسفانه باتوجه به شرایط فعلی ارز امکان اردوی شخصی ندارم و به کمک فدراسیون و اسپانسر نیاز دارم.

این ورزشکار در مورد برنامه خود در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: هم اکنون هدفم ارتقا رکورد شخصی است تا به سطح قابل قبولی برسم، چون مسابقه برون مرزی خاصی نداریم که جهت شرکت در آن آماده شوم و بیشتر مسابقات داخلی و لیگ را خواهیم داشت.

مبینی در آخر اظهار داشت: از آقای بادپی خیلی تشکر می کنم که در طول این مدت همراهم بود و به من این باور را داد که می توانم بهتر باشم. او هر چه که گفت و روی کاغذ آورده به حقیقت پیوست. از باشگاه پلیمرخلیج فارس و آقای رحتمی هم تشکر می کنم که دراین مسیر همراه ما بودند و ما را حمایت کردند. پلیمر انقلابی در قراردادهایمان به وجود آورده و حامی خوبی است.