صالحی امیری: بسكتبال در آینده جزو مدعیان المپیك خواهد بود

به گزارش فرم نو رئیس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت بسکتبال اظهار داشت: بسکتبال مردان در مسیری قرار گرفته که در آینده جز مدعیان المپیک خواهد بود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بازیکنان خارجی لیگ بسکتبال زنان امروز(چهارشنبه) با سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار داشتند. در این جلسه کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو و مهین فرهادی زاد معاون امور زنان وزارت ورزش هم حضور داشتند.

مهین فرهادی زاد در این جلسه اظهار داشت: بسکتبال در چهار سال قبل فضای حضور در میادین بین المللی را کسب کرده است و امروز تعداد زیادی از رشته ها را داریم که زنان در رقابت های بین المللی آن شرکت می کنند. همین طور مربیان و ورزشکاران مختلفی داریم که در کشورهای دیگر فعالیت دارند.

رایزنی مهرام برای پخش تلویزیونی مسابقات زنان

مدیرعامل باشگاه مهرام در این دیدار از رایزنی برای پخش تلویزیونی مسابقات زنان آگاهی داد و از رئیس کمیته ملی المپیک خواست تا موضوع پخش رسانه ای را به صورت رسمی پیگیری کند.

سرمربی یونانی مهرام: امنیت ایران قابل ستایش است

کاترینا سرمربی یونانی مهرام هم اظهار داشت: تشکر می کنم که شرایط خوبی برای حضور در ایران برقرار شد تا مطالب جذابی درباره ایران بشنویم. فدراسیون بسکتبال ایران با مطالبات زنان را با پشتکار دنبال می کند که این نویدبخش روزهای خوب است. از مدیر مهرام هم تشکر می کنم که از بسکتبال زنان به خوبی حمایت کرد.

او اضافه کرد: حضورم بعنوان نخستین مربی خارجی زن در بسکتبال افتخار بزرگی است. ذهنیت های زیادی در کشورهای مختلف وجود دارد اما امنیتی که در ایران وجود دارد، قابل ستایش است. خوشحالم که در ایران حضور دارم.

کاترینا افزود: به نظرم پیشرفت بوسیله دانش، بازی و رقابت منتقل می شود. زمانی که به ایران آمدم اهتمام کردم تصور حرفه ای به بازیکنان بدهم و سطح آنها را بهبود ببخشم. حضور خارجی ها در بسکتبال ایران اهمیت زیادی دارد چون آنها هم تفکرات متفاوتی دارند. در این فصل از لیگ شرایط خیلی مشکل بود چون چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی سازماندهی خوبی شده اند. فکر می کنم پتانسیل بسکتبال ایران بسیار عالی است و آنها روزهای خوبی را در پیش دارند. من قول می دهم تمام تلاشم را برای ارتقاء بسکتبال ایران انجام دهم.

صالحی امیری: بسکتبال در آینده جزو مدعیان المپیک خواهد بود

رئیس کمیته ملی المپیک هم در این دیدار اظهار داشت: فوتبال در فرهنگ ایرانی در اوج است و حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر دنبال کننده دارد اما در چند سال قبل اتفاقی افتاد که ذائقه جوانان به سمت والیبال و بسکتبال تغییر کرده است.

او با اعلان اینکه پشتیبانی از والیبال و بسکتبال فارغ از بحث قهرمانی است، افزود: این رشته ها سهمیه المپیک گرفته اند. بسکتبال قسمتی از هویت ورزش ایران است، در راه جهش قرار دارد و در مسیری قرار گرفته که در آینده جزو مدعیان المپیک خواهد بود. چنین اتفاقی جز با مدیریت خوب، حمایت باشگاه ها و گرایش نسل جوان به بسکتبال تحقق پیدا نمی کند.

در اختتام این دیدار از بازیکنان خارجی تقدیر گردید.

منبع: