درمان بی خوابی و تست خواب

فرم نو: دكتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات خواب معتقد است، با وجود اینكه ما یك سوم عمرمان را در خواب سپری می كنیم اما هنوز دنیای خواب برای ما ناشناخته است.

مشکلات خواب در همه جای دنیا و در همه سنین رایج اند، اما برخی مشکلات مانند بی خوابی و خروپف شاید بیش از بقیه اختلالات خواب دردسر ساز باشند.

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات خواب معتقد است، با وجود اینکه ما یک سوم عمرمان را در خواب سپری می کنیم اما هنوز دنیای خواب برای ما ناشناخته است. تا چند دهه پیش، بیشتر اختلالات خواب را به ماورا الطبیعه نسبت می دادند و چیزی به نام فلوشیپ اختلالات خواب وجود خارجی نداشت.

 

بی خوابی

برخی اختلالات خواب مانند بی خوابی می تواند تا یک سوم افراد یک جامعه را گرفتار کند و در صورت شدت زیاد می تواند بسیار ناتوان کننده باشد. افراد مبتلا به بی خوابی گاهی به دلایل دیگری مانند افسردگی یا مشکلات جسمانی مانند درد دچار بی خوابی شده اند اما در بسیاری از موارد بی خوابی اولیه است، یعنی مشکل دیگری سبب و زمینه اصلی بی خوابی نیست و خود بی خوابی است که مشکل اصلی فرد است.

در درمان بی خوابی و سایر اختلالات خواب، درمان های دارویی نقش مهمی دارند ولی درمان های غیردارویی مانند روش های شناختی و سایر شیوه های مشابه نیز بسیار موثرند.

برای درمان بی خوابی بدون دارو می توانید در «سایت ویکی چرا» دوره کامل مربوط به درمان بی خوابی بدون دارو را تهیه کنید که توسط دکتر مصطفی امیری ساخته و تنظیم شده است.

 

خروپف در خواب

خروپف در خواب گاهی میتواند نشانه ای از آپنه خواب باشد. آپنه خواب یک اختلال خیلی جدی در تنفس در زمان خواب است که خودش را با خروپف و دوره های کوتاه وقفه تنفسی حین خواب نشان می دهد.

آپنه خواب معمولا نیاز به بررسی در کلینیک خواب و انجام تست خواب دارد و پزشک متخصص ممکن است بعد از انجام تست، از روش های درمانی تخصصی مانند سی پپ یا بای پپ یا جراحی برای درمان آپنه استفاده کند.

برای درمان اختلالات خواب بهترین کار مراجعه به یک کلینیک تخصصی اختلالات خواب است، کلینیک خواب جایروس یا مرکز تخصصی اختلالات خواب بهرست به دلیل امکانات بیشتر و تعداد بیشتر پزشکان متخصص در زمینه های مختلف مرتبط با خواب، می تواند بهترین گزینه های شما برای مراجعه باشد.