نشست نواب رئیس فدراسیون های ورزشی با معاون توسعه ورزش بانوان

فرم نو: نشست نواب رئیس فدراسیون های ورزشی با معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش اجرا شد.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد در جلسه با نواب رئیس بانوان فدراسیون های قایقرانی، اسکواش، نجات غریق و هندبال با تاکید بر اهمیت آموزش و نگهداشت ورزشکاران اظهار نمود: مدیران کنونی باید ورزشکاران را بعنوان افرادی که تجربه عملی در رشته خود دارند، از نظر علمی و دانش نظری برای ادامه روند کارهای ورزشی خود در سایر عرصه ها آماده کنند. ما نیز به همین دلیل با همکاری فدراسیون ها، نخبگان ورزشی و افراد مستعد را شناسایی و نسبت به آموزش و پرورش آنها برای جانشینی در بخش های مختلف مدیریتی اقدام کردیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اعلان اینکه ورزشکاران برای پیمودن مسیر درست نیاز به حمایت و هدایت مدیران دارند، اضافه کرد: مدیران در تغییر نگرش ورزشکاران و نشان دادن مسیر صحیح پیشرفت نقش موثری دارند و این مهم افزایش طول عمر حضور افراد در ورزش را به دنبال خواهد داشت.
فرهادی زاد به حضور برابر ورزشکاران زن و مرد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اشاره و اشاره کرد: کمیته بین المللی المپیک به دنبال ایجاد تعادل در تعداد و حضور ورزشکاران، مربیان و داوران خانم و آقا است و در امر آموزش این مهم را بسیار مورد توجه قرار داده است. در این راستا ما نیز در ارزیابی عملکرد بخش بانوان فدراسیون های ورزشی موارد مختلف نظیر برگزاری لیگ بانوان، حضور در کمیته ها و … را در نظر گرفتیم تا حضور بانوان و برنامه های آنها پررنگ تر شود.
سلوکی نایب رئیس فدراسیون هندبال نیز به تشکیل کمیته استعدادیابی در این فدراسیون اشاره نمود و اظهار داشت: به دنبال تفاهم نامه منعقد شده با فدراسیون ورزش دانش آموزی استعدادیابی را از سطح مدارس آغاز خواهیم کرد و تعامل با نواب رئیس سابق فدراسیون جهت بهره مندی از تجربیات آنها، افزایش تعداد اسپانسر مسابقات لیگ بانوان، پخش تلویزیونی برخی مسابقات لیگ بانوان و تقدیر از مدیران و مالکان باشگاه های حاضر در لیگ بانوان از دیگر اقدامات و برنامه های فدراسیون هندبال امسال بود.
کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون اشاره کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در تمامی رشته ها، آغاز لیگ قایقرانی با رشته های روئینگ و آب های آرام و برگزاری وبینار بین المللی در سه رشته المپیکی تحت پوشش ICF با موافقت کمیته توسعه و گسترش فدراسیون جهانی قایقرانی با حضور بهترین مدرسان بین المللی از دستاوردهای این فدراسیون در دوران کرونا بود و با تعامل عالی موجود باICF، این دوره های آموزشی تداوم خواهد داشت و سطح آموزشی مربیان ما در آینده ای نزدیک به سطح ICF نزدیک و ایران بعنوان مرکز توسعه و گسترش قایقرانی آسیا شناخته خواهد شد.
شهربانیان نایب رئیس فدراسیون اسکواش در امور بانوان، از میزبانی بیرجند در مسابقات آسیایی اسکواش بانوان و آقایان آگاهی داد و راه اندازی پروژه های عمرانی و توسعه اسکواش در روستاها را بعنوان اقدامات اجرا شده این فدراسیون نام برد و اظهار داشت: اردوی تیم ملی بانوان بعد از اردوی آقایان برگزار می شود و توجه به پاراسکواش را مدنظر داریم.
پورنعمتی نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی پیرامون دوره های آموزشی مجازی اشاره کرد: بعد از عبور از شرایط کرونا و بازگشایی استخرها شرکت کنندگان دوره های مجازی باید یک کارگاه عملی را بگذرانند و دوره های غواصی نیز الان در حال برگزاری است. پاکسازی محیط زیست آبی توسط غواصان در بعضی دریاچه های ایران و یکسان سازی دوره های آموزش آمادگی نجات غریق نیز انجام شده است و برنامه آتی این فدراسیون برگزاری همایش بین المللی در سه رشته نجات غریق، غواصی و آب درمانی به صورت وبینار است.

منبع: