بانوی ركابزن تاریخ ساز: كرونا جلوی پیشرفتم را گرفت

بانوی ركابزن لژیونر ایران اظهار داشت: كرونا تا حدودی جلوی پیشرفت من را گرفت اما اهداف بزرگی دارم و نمی گذارم هیچ چیزی موجب بی انگیزگی ام شود.
سمیه یزدانی در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه با وجود آغاز فعالیت تیم اسپانیایی خود، نتوانست تیمش را همراهی کند، بیان کرد: تیم من حدوداً از مرداد فعالیتش را شروع کرد و در چند مسابقه در کشور اسپانیا شرکت کرد اما من به سبب اینکه مسابقه جاده قهرمانی جهان را در شهریور پیش رو داشتم ترجیح دادم که ایران بمانم و برای حضور در آن رقابتها آماده شوم. بدین جهت نتوانستم تیمم را همراهی کنم ولی متاسفانه شرایط شرکت در مسابقات قهرمانی جهان هم پیش نیامد.

یزدانی در پاسخ به این پرسش که حالا تکلیف قرارداد او با تیم اسپانیایی چگونه است، اظهار داشت: فصل دوچرخه سواری در مهر به اتمام رسید و قرارداد من هم برای سال ۲۰۲۰ به انتها رسید. هم اکنون مجدداً برای سال ۲۰۲۱ با همان تیم قبلی قرارداد بسته ام و مسابقات ما نیز از اسفند شروع می شوند.

بانوی رکابزن ایران در باره ی اینکه با عضویت در یک تیم اروپایی برنامه زیادی برای پیشرفت خود داشت و توانست برنامه های خودرا عملی کند یا خیر، اشاره کرد: تاحدودی کرونا جلوی پیشرفت من را گرفت ولی قبل از شیوع ویروس کرونا خوشبختانه توانستم با حضور در دو مسابقه ی سطح بالا با بهترین دوچرخه سواران اروپایی رقابت کنم و از اختلاف سطح خودم با بهترین ها باخبر شوم. من به این باور رسیدم که با تلاش بیشتر می توانم در سطح رکابزنان اروپایی باشم.

وی در مورد وضعیت قراردادها در لیگ برتر بانوان در داخل ایران نیز اظهار داشت: ما در لیگ ایران قراردادی نداریم و در ازای شرکت در مسابقات لیگ، پولی دریافت نمی نماییم که مسئله خیلی تأسف آوری است.

تنها دختر دارنده مدال برنز قهرمانی جاده آسیا در ایران در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش نموده تا بلاتکلیفی که در برگزاری مسابقات وجود دارد، در انگیزه اش تاثیر نگذارد، اشاره کرد: من به سبب اینکه اهداف بزرگی در دوچرخه سواری دارم و از سویی به شدت به رشته ام علاقمند هستم بدین سبب هیچ چیزی نمی تواند موجب بی انگیزگی ام شود. هم اکنون نیز مثل همیشه خیلی قوی تمریناتم را دنبال می کنم تا بتوانم باردیگر در قهرمانی آسیا موفق شوم.
یزدانی در مورد برنامه ریزی خود برای موفقیت در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد: مهم ترین هدفم کسب نتایجی بهتر از سال قبل در تورهای اروپایی است و باتوجه به تمرینات سختی که انجام می دهم امیدوارم بتوانم روز به روز پیشرفت خودم را در دوچرخه سواری ببینم و مزد زحماتم را بگیرم. همین طور باردیگر پرچم ایران را در قهرمانی آسیا به اهتزاز دربیاورم.
او در آخر اظهار داشت: آرزوی سلامتی برای همه ورزشکاران دارم که علی رغم مشکلات اقتصادی اما با هزینه های شخصی خود باز هم با تمام توان تلاش می کنند تا موفق شوند و برای ایران افتخار آفرین باشند.