ساغر آجیلی: لیگ متمركز فشار بیشتری به دختران بسكتبال وارد می نماید

به گزارش فرم نو بازیكن تیم بسكتبال زنان گروه بهمن می گوید برگزاری لیگ به صورت متمركز از نظر فنی فشار بیشتری به بازیكنان می آورد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، لیگ برتر بسکتبال زنان از ۱۵ آبان شروع می شود و تیم های حاضر در گروه اول این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه به مصاف هم می روند. تیم گروه بهمن تهران هم بعنوان مدافع عنوان قهرمانی در نخستین دیدار خود سینام مشهد را پیش رو دارد. بازی های گروه دوم لیگ هم ۲۲ آبان شروع می شود.

ساغر آجیلی، بازیکن گروه بهمن در مورد وضعیت آمادگی تیم خود به ایسنا اظهار داشت: تمریناتمان را نزدیک به دو ماه است که آغاز کرده ایم و از نظر بدنی و فنی آمادگی نسبتا خوبی داریم. ما برای شروع مسابقات از اول آبان آماده بودیم اما به علت اوج گیری انتشار کرونا به تعویق افتاد.

او در نحوه برگزاری لیگ به صورت متمرکز و رعایت پروتکل های بهداشتی بیان نمود: بازیکن از نظر فنی تحت فشار زیادی قرار می گیرند چون بازی ها در ایام پنجشنبه و جمعه برگزار می گردد و از آنجایی که تیم های مدعی قهرمانی در گروه ما قرار دارند، امکان دارد در دو روز، دو بازی سخت داشته باشیم. از طرفی برای برگزاری مسابقات باید همه پروتکل های بهداشتی رعایت شود. اگر بازی ها به فاصله سه ساعت صورت گیرد که کل سالن را ضدعفونی کنند، بازی ها بدون تماشاگر باشد و تست کرونا گرفته شود، معقول است و برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

بازیکن گروه بهمن در مورد انجام تست کرونا یک هفته پیش از مسابقات و احتمال ابتلای بازیکنان در این زمان اظهار داشت: این دیگر به وجدان بازیکنان و مربیان برمی گردد که رعایت نمایند. جدا از بسکتبال وظیفه انسانی ماست که در صورت مبتلا شدن اطلاع بدهیم و بازی نکنیم. از طرفی بحث خودمراقبتی است چون یک نفر ناقل، افراد زیادی را مبتلا می کند.

او در مورد افزایش تیم های شرکت کننده در لیگ زنان بیان نمود: خوشحالم که با وجود انتشار کرونا در کشور تعداد تیم ها نسبت به فصل قبل بیشتر شده است چون دوست دارم تعداد تیم ها و اسپانسرها بیشتر شود و قوی تر کار کنند. مهرام هم سال جاری در لیگ زنان تیمداری می کند و بیشتر بازیکنان فصل قبل بانوان شهر گرگان را جذب کرده است. علاوه بر این تیم نارسینا هم بازیکن خارجی جذب کرده و احیانا قوی ظاهر شود. تیم شورا و شهرداری قزوین هم از لیگ دسته یک صعود کرده و بازیکنان جوان و باتجربه ای دارد. همینطور تیم های نامی و گروه بهمن هم از فصل قبل قوی تر شده اند. در کل تیم های شرکت کننده از فصل قبل قوی تر هستند.

آجیلی در انتها اظهار داشت: امیدوارم وضعیت کرونا بهتر شود تا بازی ها را راحتتر، بدون دغدغه و تعویق انجام بدهیم و فصل خوبی را داشته باشیم.

منبع: