در گزارش فرم نو عنوان شد: دونده مشكوك به كرونا در دو نیمه ماراتن

به گزارش فرم نو در رقابتهای نیمه ماراتن قهرمانی باشگاه های كشور یكی از دونده ها با داشتن علایم كرونا به سختی توانست خویش را به خط آخر برساند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مرحله پایانی بیست و چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی باشگاه های کشور در حالی در بخش نیمه ماراتن برگزار گردید که یکی از دونده های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان باوجود داشتن علائم مشهود «کرونا» دویده است.
نوید سلیمی پور که در مرحله قبلی موفق شده بود با رکورد ۱: ۱۹.۲۳ در رده دوم جدول قرار بگیرد در این مرحله به سختی و در شرایط جسمانی نامطلوب خویش را به خط آخر رسانده است. حتی در تصاویر رقابتها هم مشهود است که سلیمی پور مسیر را به زحمت و با سرفه دویده است.
ماجرا وقتی دردناک تر می شود که در فیلمی که پس از این رقابت در فضای مجازی انتشار یافته سرپرست این باشگاه می گوید سلیمی پور را تنبیه کرده است و با وجود اینکه می دانسته حال خوبی ندارد گفته به اجبار باید در مسابقه شرکت نماید و این بخشی از اصول حرفه ای است!
پرسش این است که آیا ورزشکاران برای حضور در مسابقات تست کرونا داده بودند یا نه؟ و آیا فدراسیون و مسؤلان برگزاری مسابقات بر سلامت ورزشکاران نظارت داشته اند یا صرفاً به دنبال برگزاری بوده اند و توجهی به پروتکل های بهداشتی نداشته اند؟
روح اله گلستانی مربی دوومیدانی که شاگردش موفق شد رتبه اول این ماده را از آن خود کند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: متاسفانه نوید سلیمی پور نایب قهرمان مرحله اول لیگ در این مرحله باوجود داشتن کرونا به اجبار دویده است و مسؤلان به وی گفته اند نباید بگذاری کسی بفهمد. این اقدام هم جان این ورزشکار را به خطر انداخت و هم جان دیگر ورزشکاران را. وقتی ورزشکار خودش گفته نمی توانم مسابقه بدهم و به اجبار گفته اند باید مسابقه بدهی خیلی ناراحت کننده است. من وقتی از روی گزارش و کلیپ های پخش شده مبحث را دیدم خیلی ناراحت شدم.
وی اضافه کرد: در کجای دنیا در یک ماه این همه مسابقه آن هم در این شرایط برگزار می کنند؟ حتی در کشتی و والیبال هم این اتفاقات نمی افتد که در دوومیدانی افتاد. اگر رقابتی در جهان در حال برگزاری است با رعایت تمام پروتکل ها و خیلی حرفه ای انجام می شود. ورزشکار از گیت کنترل شده رد می شود ولی متاسفانه در اینجا به ورزشکار می گویند برو و پاسخ تست کرونایت را بیاور.
مربی جعفر مرادی افزود: خیلی از ورزشکاران پول انجام تست کرونا را نداشتند و چند باشگاه به این کار کمک کردند. من با فدراسیون اختلاف و دشمنی ندارم اما این شیوه به نظرم درست نیست و با بداخلاقی ها و خودخواهی ها مشکل دارم.
گلستانی خاطرنشان کرد: شما به مصاحبه قهرمانان ما نگاه کنید، آنها می گویند کفش نداریم، لباس نداریم. این مصاحبه یک فرد عادی نیست مصاحبه یک قهرمان است و بسیار ناراحت کننده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا با این شرایط برگزار کردن رقابتهای دوومیدانی در زمان سرپرستی مبینی موافق هستید اظهار داشت: البته در بخش بانوان بعضی از ورزشکاران رکوردشکنی داشتند و برای لیگ آبرو شدند اما سوال اینجاست که وقتی با این فاصله رقابت رفت و برگشت برگزار می گردد ورزشکار چه زمانی فرصت ریکاوری پیدا کند؟ ما در بخش آموزش عقب هستیم و در مسابقات به صورت علنی این قضیه مشاهده شد.
گلستانی تصریح کرد: آقای مبینی هم مقصر نیست، ایشان دلش می خواست کاری کند اما آیا صحیح است که با این شیوه مسابقه گذاشته شود؟ آیا هدف واقعاً این بود که بگویند ما مسابقه گذاشتیم و از کیهانی هم بهتر برگزار کردیم؟ ورزشکاری که در مرحله قبل اول شده این دفعه با وجود اعلام کرونا با زور مسابقه داده و تلو تلو خوران به خط آخر رسیده است.
وی در مورد انتخابات دوومیدانی هم عنوان کرد: آقایان همه کاندیدا شده اند و وعده آوردن پول ۱۰ میلیاردی داده اند. من می گویم ادعا با عمل فرق دارد و دوومیدانی احتیاج به حمایت دارد. بودجه دوومیدانی یک صدم فوتبال هم نیست. همان بودجه اندک هم صرف یکی دو ورزشکار می شود و دیگران از آن بی بهره هستند. باید به بخش آموزش و مربیانی که این همه سال برای اعتلای دوومیدانی کوشیده اند توجه گردد ولی متاسفانه از این مورد خبری نیست و برگزاری اینچنینی مسابقات دوومیدانی هم ناراحت کننده است.

منبع: