درخواست بسكتبال زنان از فدراسیون پزشكی ورزشی كمك در پرداخت هزینه تست كرونا

فرم نو: سرمربی تیم بسكتبال زنان گروه بهمن از فدراسیون پزشكی ورزشی درخواست نمود تا در مورد هزینه های تست كرونا به تیم ها كمك نماید.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، طبق اعلام فدراسیون بسکتبال، لیگ برتر زنان از اول آبان ماه شروع می شود و باتوجه به شیوع ویروس کرونا تیم ها موظف می باشند از بازیکنان خود تست کرونا بگیرند اما پرداخت این هزینه ها به یک دغدغه برای تیم ها تبدیل گشته است چونکه وضعیت اسپانسری در بخش زنان با مردان متفاوت می باشد و گاهی تیم ها دراین زمینه با مشکل جدی مواجه بوده اند.

نازی طائرپور، سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن در گفت و گو با ایسنا از فدراسیون پزشکی ورزشی درخواست نمود تا به تیم های زنان در زمینه پرداخت این هزینه ها کمک نماید و اظهار داشت: همه بازیکنان را هر سال بیمه می نماییم و تاکنون از آن استفاده ای نکرده ایم، امیدوارم فدراسیون پزشکی ورزشی باتوجه به شیوع ویروس کرونا به باشگاه ها کمک نماید تا هزینه تست هایشان کمتر شود چون چندین مرحله باید تست بدهیم و هر بار باید هزینه زیادی صرف نماییم، بدین سبب اگر فدراسیون پزشکی ورزشی این هزینه ها را به حداقل برساند، کمک بزرگی به تیم ها است.

او در این مورد اضافه کرد: شرایط بسکتبال زنان نسبت به مردان خیلی متفاوت است؛ خیلیاز تیم ها اسپانسر قوی ندارند و برخی نیز بودجه مشخصی دارند بنا بر این پرداخت این هزینه ها دشوار است. علاوه بر این هزینه هایی مثل اسکان بازیکنان و تغذیه آنها را هم داریم.

تعطیلی مسابقات در آمادگی مان موثر نبود

طائرپور در مورد شرایط تمرینی تیم خود اظهار داشت: تمریناتمان را زود شروع کردیم، هر روز بدنسازی و بسکتبال انجام می دهیم و بازیکنان حالا آماده هستند. تمرینات بدنسازی ما با توقف لیگ، تعطیل نشد بنا بر این از این نظر مشکلی نداریم و تاثیری در آمادگی بازیکنانم نداشته است. البته فکر می کنم سایر تیم ها هم آماده هستند. از طرفی قرعه کشی لیگ هم ۱۵ مهر برگزار و تکلیف مسابقات مشخص می شود.

او در مورد نحوه برگزاری مسابقات اظهار داشت: همه تیم ها باید در یک شهر کار کنند و قرنطینه شوند. از آنجایی که تعداد تیم های تهرانی نسبت به شهرستان ها بیشتر است، احیانا مسابقات در تهران اجرا شود. البته به این فکر می کنم که آیا بازیکنان تهران هم باید در قرنطینه باشند یا پس از هر مسابقه می توانند به منزل خود بروند.

سرمربی تیم زنان گروه بهمن در مورد تیم هایی که تابحال برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: تیم های خوبی هستند و یارگیری خوبی انجام داده اند. فکر می کنم امسال شاهد رقابت بهتری باشیم چون بیشتر تیم ها مدعی هستند. البته تجربه بازی در چنین شرایطی را نداریم و تا مسابقات برگزار نشود، اظهار نظر دشوار است.

منبع: