كاهش چشم گیر قیمت بلیط هواپیما

در برخی از مسیرها هیچ مسافری وجود ندارد و مسیر های هوایی هوایی كه هنوز فعالیت دارند نیز هیچ پروازی را با ظرفیت تكمیل انجام نمی دهند.

با توجه به کاهش شدید فروش بلیط هواپیما پس از شیوع ویروس کرونا قیمت بلیط هواپیما نیز کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی آقای اسعدی سامانی تنها در برخی از مسیرهای هوایی تقاضا وجود دارد که پروازهای آن ها نیز با 50% یا کمتر از ظرفیت یک هواپیما انجام می شود.

طبق گفته های آقای اسعدی سامانی هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی تصمیمی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما ندارند چرا که در حال حاضر نیز مسافران بسیاری کمی برای سفر به ویژه سفر هوایی وجود دارد.

البته در آخر هفته پیش به علت تعطیلات عید فطر برخی از پرواز ها در مقاصد بسیار پرطرفدار با ظرفیت تکمیل پرواز خود را انجام داده اند.

همانطور که گفته شد در برخی از مسیرها هیچ مسافری وجود ندارد و عملاً هیچ پروازی به آن مناطق صورت نمی گیرد؛ و مسیر های هوایی هوایی که هنوز فعالیت دارند نیز هیچ پروازی را با ظرفیت تکمیل انجام نمی دهند.

به همین دلیل می باشد که نه تنها قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا نکرده است بلکه بسیار کاهش پیدا کرده است، همانطور که می دانید میزان تقاضا مسافران برای یک مقصد، یکی از دلایل عمده افزایش قیمت بلیط هواپیما می باشد.

قیمت بلیط هواپیما تهران-مشهد قبل از کاهش بیش از 50% قیمت بلیط هواپیما از پایه 230 هزار تومان به فروش می رسیده است که در حال حاضر همان بلیط در حدود 118 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین بلیط تهران- زاهدان که از مبلغی حدود 925 هزار تومان به 170 هزار تومان کاهش نرخ داشته است.

بلیط این دو مسیر دو نمونه از سقوط 70% قیمت بلیط هواپیما در تمام مسیرهای کشور می باشد.

برای مشاهده قیمت بلیط هواپیما تمام مسیرهایی که فعالیت دارند و خرید انلاین بلیط  از سایت آژانس طاهاگشت با اطمینان استفاده کنید.

براساس گفته های دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما در کمترین حالت ممکن به فروش می رسد و شرکت های هواپیمایی نیز هیچ اقدامی برای افزایش قیمت نخواهند کرد.

هم اکنون مسافران بسیار کم می باشند و فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به راحتی رعایت می شود چرا که بلیط صندلی ها به صورت یکی در میان به فروش می رسد.

اما با افزایش تعداد مسافران بدون شک برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی هزینه بلیط هواپیما نیز افزایش خواهد یافت. البته این افزایش نرخ نسبت به قیمت فروش حال حاضر می باشد.

فاصله گذاری اجتماعی در صنعیت هوایی به صورتی می باشد که تنها 60 درصد از صندلی های یک پرواز به فروش می رسد و ایرلاینی که این قانون را رعایت نکند سازمان هواپیمایی کشور به طور جدی با آن برخورد خواهد کرد.

تا اطلاع ثانوی نیز این فاصله گذاری باید رعایت شود. پرواز هایی که گفته شد در چند روز قبل با ظرفیت تکمیل انجام شده اند نیز تنها 60 درصد از بلیط صندلی های خود را به فروش رسانده اند.

این قانون فاصله گذاری برای تمامی وسایل حمل و نقل سفری از جمله ریلی، جاده ای و هوایی می باشد و تنها شامل حمل و نقل هوایی نمی باشد.

منبع: تیشینه