سرمربی تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال استان خراسان رضوی: حق تیم فوتسال بانوان خراسان رضوی بیش از این ها بود

خراسان رضوی سرمربی تیم فوتسال بانوان خراسان رضوی اظهار داشت: امسال به حقمان نرسیدیم و قربانی بی عدالتی فوتسال شدیم.

فاطمه شریف در گفت و گو با ایسنا، در مورد لیگ برتر فوتسال بانوان در فصلی که گذشت، اظهارکرد: لیگ امسال باوجود اینکه طولانی شد و اختتام تلخی هم برای استان خراسان رضوی داشت، برای سازمان لیگ و تیم ملی دستاوردهای خوبی به ارمغان آورد، چونکه در شرایط سخت ناشی از کرونا موفق شدند لیگ را در سلامت کامل به پایان برسانند.

وی افزود: متاسفانه تیم فوتسال هیات فوتبال استان خراسان رضوی جایگاهی که انتظار داشتیم و مستحق بود را کسب نکرد؛ بدون شک اگر مسابقات لیگ اسفندماه به پایان می رسید، نتیجه غیر از این بود.

وی با اشاره به مثبت شدن تست کرونا ۷ نفر از بازیکنان تیم، اضافه کرد: همین موضوع سبب شد تا تمرینات را نتوانیم بموقع شروع نماییم و وقفه ای ۱۰ روزه، طلایی ترین زمان را از ما گرفت.

شریف در تشریح علل موافقت تیم فوتسال هیات فوتبال استان خراسان رضوی برای ادامه برگزاری مسابقات لیگ، اشاره کرد: ما پیوسته به تصمیمات سازمان لیگ احترام گذاشته ایم؛ بعد از مثبت شدن تست کرونای بازیکنانمان می توانستیم نسبت به تصمیم سازمان لیگ مخالفت نماییم ولی در همین شرایط هم با وجود اینکه به ضرر ما بود، تمکین کردیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال استان خراسان رضوی اظهار داشت: امیدواریم این رفتار حرفه ای در تمام تیم ها وجود داشته باشد و همه در هر شرایطی تابع تصمیمات سازمان باشند که البته در مقاطعی برخی افراد دنبال فضاسازی های رسانه ای بودند ولی خوشبختانه با درایت سازمان لیگ فوتسال اتفاقات خوبی رقم خورد.

شریف یکی از دستاوردهای لیگ امسال را رقابت های تنگاتنگ تیم ها دانست و اضافه کرد: تا آخرین لحظات، تیم های صعودکننده به مرحله پلی آف مشخص نبودند و نمی توانستیم تیم قهرمان را پیش بینی نماییم و همین مهم نشان از پویایی و زنده بودن لیگ دارد.

وی از جوانگرایی بعنوان یکی دیگر از خاصیت های این فصل لیگ فوتسال بانوان یاد کرد و اظهار داشت: البته زمانی می توانیم ادعای جوانگرایی نماییم که به جوانان میدان بدهیم و بتوانند بازی کنند؛ انعقاد قرارداد و حضور برخی بازیکنان با سن و سال اندک در تمرین ها نشان از جوانگرایی نیست.

وی افزود: ۲ سال پیش که سرمربی تیم سیاه جامگان خراسان بودم، با حمایت عباسی، مدیرعامل باشگاه از بازیکنان تیم ملی جوانان در لیگ برتر فوتسال استفاده و به آنها میدان دادم، بازیکنانی همچون زینب کرمی، رقیه صومعه، تارا جانی نژاد که نخستین حضورشان در لیگ برتر را آن سال تجربه کردند و امروز خوشحالم که همان بازیکنان در تیم های خود مهره های تاثیرگذاری هستند.

سرمربی تیم فوتسال بانوان خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع تاثیر استفاده از مشاوران و مربیان مرد اشاره نمود و اظهار داشت: استفاده از مشاوران فنی آقا، نقش بسزایی در پیشرفت علم و دانش بانوان مربی خواهد داشت چونکه تجربیات آنها بیشتر از بانوان است و در مسابقات بیشتری هم حضور داشته اند؛ اگر این فرصت و موقعیت برای همه تیم ها فراهم باشد در رشد فوتسال بانوان بی تاثیر نخواهد بود البته که این امکان برای تیم ما فراهم نبود؛ اما بعضی از تیم های لیگ امسال توانستند از مربیان خوب و توانمند آقا استفاده کنند و بهره آنرا بردند.

شریف اشاره کرد: آقایان نباید تمرین دهنده باشند و مدیریت تیم را به شکل کامل بر عهده بگیرند چونکه در این صورت جایگاه و اعتبار مربیان بانو زیر سوال خواهد رفت و همکاران من نباید اجازه چنین کاری را بدهند.

وی با تقدیر از حمایت های شورای شهر و شهرداری مشهد و همین طور مدیریت هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار داشت: شرمنده این مجموعه ها و هوادارن فوتسال بانوان استان شدیم که نتوانستیم قهرمان شویم ولی خوشحالم که نخستین مقام سومی فوتسال استان در لیگ برتر را کسب کردیم.

مربی تیم ملی فوتسال بانوان در ادامه صحبت های خود اشاره ای هم به وضعیت تیم ملی بانوان داشت و اظهار داشت: مسابقات آسیایی به خاطر شیوع ویروس کرونا عقب افتاده و فعلا شهریور ۱۴۰۰ را بعنوان زمان برگزاری مسابقات اعلام نموده اند؛ مسابقات آسیایی داخل سالن هم اردیبهشت سال آینده برگزار می گردد که البته امکان تغییر وجود دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شده تا نزدیک به ۸ ماه هیچ اردویی نداشته باشیم و امیدواریم دور جدید تمرینات از شهریور ماه آغاز شود.

شریف اشاره کرد: فوتسال ورزشی تیمی است و شرط رسیدن به آمادگی لازم، تمرین در چارچوب کار گروهی است.

مربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مورد استفاده از بازیکنان تیم ملی جوانان در رده بزرگسالان اظهار داشت: این کار ایده بسیار خوبی است ولی بازیکنان جوان نیازمند بازی های تدارکاتی هستند تا به سطح ایده آل برسند؛ بازیکنان باتجربه تیم ملی بزرگسالان ممکنست در سال های آتی نتوانند تیم ملی را همراهی کنند و پس پشتوانه سازی اقدام بسیار بهادار ای خواهد بود که خوشبختانه فدارسیون هم نگاه مساعدی به این مساله دارد و در سال ۹۵ نخستین تیم ملی جوانان به هدایت خانم یاری و بنده تشکیل شد و اردوهای منظم آن تا سال ۹۷ ادامه یافت و ماحصل اردوهای ۲.۵ ساله تیم، قهرمانی مقتدرانه تیم در مسابقات کافا در سال ۹۸ بود.