فرزانه فصیحی: ركورد خوب در باد منفی ثبت نمی گردد

بانوی دونده ایران می گوید از عملكرد خود در مسابقات جایزه بزرگ دووومیدانی راضی است اما وضعیت باد دوندگان را با مشكل روبه رو كرد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، رقابت های جایزه بزرگ دو و میدانی بانوان، سوم شهریور ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب انجام شد که در جریان آن ورزشکاران در چندین ماده به مصاف هم رفتند. این مسابقات بعنوان نخستین رقابت دو و میدانی کاران ایران در سال ۹۹ و بعد از شیوع بیماری کرونا بود.
فرزانه فصیحی بانوی دونده ایران که رکورد دار دوی ۶۰ متر نیز هست در ماده ۱۰۰ متر این مسابقات به رقابت با حریفان خود پرداخت و با ثبت زمان ۱۱.۸۷ به مدال طلا رسید.
فصیحی در گفت و گو با ایسنا به عملکرد خود در جریان مسابقات اشاره و بیان کرد: خدا را شکر می کنم که مسابقات شروع شد و این نکته مثبتی برای دوو میدانی است. نخستین مسابقه ما بود و از عملکردم راضی هستم چون باد منفی شدیدی در ورزشگاه می وزید که به ضرر ورزشکاران بود اما با این وجود راضی هستم.
او اضافه کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات ورزشی داخلی و خارجی نحوه تمریناتم تا حدودی تغییر نمود چون بدن نمی تواند برای کسب سهیمه المپیک دو سال تحت فشار زیاد تمرین باشد، بدین سبب استاندارد معمولی را حفظ کردم تا آمادگی کامل برای کسب سهمیه المپیک را در سال آینده به دست بیاورم و تمریناتم را هم از آبان ماه آغاز می کنم.
رکورددار دوی ۶۰ متر ایران در مورد سطح رقابت های جایزه بزرگ دو و میدانی اظهار داشت: شرایط تمرینی همه ورزشکاران به سبب شیوع ویروس کرونا عوض شد و این مشکلات خاصی را خصوصاً در رشته ای مثل دو و میدانی به وجود آورد که نیازمند تمرینات مداوم و منظم است، بدین سبب موجب ضعف در همه ورزشکاران شد. با این وجود امیدوارم با شروع مسابقات کار ما روی غلتک بیفتد.
وی در مورد وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان مسابقات بیان کرد: جلوی در ورودی فقط با تب سنج ما را چک کردند. البته چند روز قبل همه ورزشکارانی که شرکت کرده بودند، تست کرونا دادند اما تعداد افراد متفرقه در ورزشگاه زیاد بود و نمی دانم چه کاری انجام می دادند.
فصیحی در آخر اظهار داشت: همه ورزشکاران زحمت می کشند و تلاش می کنند و همیشه در ورزشگاه آفتاب انقلاب مسابقه می دهیم که بیشتر اوقات وضعیت باد در این مجموعه منفی است؛ اینگونه نمی توان رکورد خوبی را ثبت نمود. امیدوارم برنامه ریزی دیگری صورت بگیرد که در ورزشگاه یا شهر دیگری مسابقه بدهیم چون زحمت می کشیم و باید جواب آنرا ببینیم نه اینکه همیشه در باد منفی مسابقه بدهیم و نتوانیم عملکردمان را به نمایش بگذاریم.