مربی هندبال بانوان: بهتر است لیگ دیرتر شروع شود

به گزارش فرم نو نشمین شافعیان اظهار داشت: به نظر من اگر لیگ با یك یا دو ماه تاخیر برگزار گردد بهتر است، چون مهرماه اوج شیوع آنفلوآنزا است و سال جاری هم كرونا به آن اضافه می شود.
مربی تیم هندبال اشتاسازه مشهد در گفت و گو با ایسنا در مورد آغاز اردوهای تیم خود اظهار نمود: بازیکنان تیم را در اختیار گرفتیم و تیم بسته شده است. مسابقات هم مقرر است از چهارم مهرماه استارت بخورد. اردوهای تیم را هنوز شروع نکرده ایم و مقرر است پس از جلسه قرعه کشی در مورد آغاز تمرینات تصمیم بگیریم.
شافعیان اضافه کرد: مقرر است ۵ شهریور در فدراسیون جلسه ای با حضور نماینده باشگاه ها برگزار گردد. مقرر است در این نشست در مورد آغاز لیگ و تعداد تیم ها و نحوه مسابقات تصمیماتی گرفته و قرعه کشی مسابقات هم صورت گیرد. اگر تا آن موقع ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز آغاز لیگ را بدهد فدراسیون به تیم ها اعلام می کند و آن موقع تمریناتمان شروع خواهد شد.
ایشان در ادامه اظهار داشت: تا جایی که می دانم برای لیگ سال جاری هم هشت تیم حضور خواهند داشت، اما زمانی حضور تیم ها در لیگ قطعی می شود که قرعه کشی صورت گیرد. مقرر است در جلسه قرعه کشی در مورد نحوه برگزاری مسابقات هم تصمیم گیری شود. هرچند که در نهایت فدراسیون تصمیم می گیرد اما به نظر من اگر لیگ با یک یا دو ماه تاخیر برگزار گردد بهتر است، چون مهرماه اوج شیوع آنفولانزا است و سال جاری هم کرونا به آن اضافه می شود.
مربی هندبال بانوان در ادامه در مورد عدم حضور نمایندگان ایران در جام باشگاه های بانوان آسیا اظهار داشت: این مسابقات در قزاقستان بود که به جهت کرونا به تعویق افتاد. یعنی تمامی مسابقات هندبال سال ۲۰۲۱ به ۲۰۲۲ موکول شد و آسیا تا اسفندماه هیچ مسابقه ای نخواهد داشت. تیم ما قرار بود در این مسابقات شرکت نماید اما از یک طرف میزبان قزاقستان بود و از سویی هم به خاطر هزینه ها و انتشار کرونا مسؤلان تصمیم گرفتند نماینده ای از ایران اعزام نشود.
شافعیان اظهار داشت: همانطور که گفتم میزبان مسابقات قزاقستان است. زمانی که قزاق ها میزبان هستند سه نماینده قدر راهی مسابقات می کنند و عملا شانسی برای کسب سکو نمی ماند. شاید یکی از علل باشگاه ها برای عدم اعزام به این مسابقات این مورد باشد. زمانی که مسابقات در ازبکستان برگزار می گردد قزاقستان تنها دو نماینده دارد و شرایط بهتر است.
مربی تیم هندبال اشتاد سازه در ادامه در مورد نتایج اعزام نشدن به مسابقات بین المللی اظهار داشت: این اعزام نشدن سبب بی انگیزگی در میان بازیکنان می شود. حضور در این مسابقات علاوه بر بالا رفتن تجربه بازیکنان ملی و باشگاهی سبب ایجاد انگیزه برای بازیکنان می شود که متاسفانه با عنایت به وضعیت کشور و افزایش قیمت دلار باشگاه ها تصمیم گرفتند نماینده در این مسابقات نداشته باشیم.
مربی تیم ملی هندبال بانوان در مورد حضور تیم ملی هندبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: فدراسیون تلاش زیادی کرد تا در رده های مختلف مجوز آغاز اردو بگیرد که تابحال این امکان فراهم نشده است. از طرفی بعید می دانم مسابقات در سال ۲۰۲۱ صورت گیرد. کنفدراسیون آسیا تا اسفندماه مسابقه رسمی برگزار نخواهد کرد. حضور نماینده ایران در این مسابقات هم بستگی به نظر فدراسیون دارد ولی تا این روز هیچ اردویی برای این منظور تشکیل نشده است.

منبع: