از لیگ تا المپیك همراه با بانوی بسكتبال

به گزارش فرم نو ملی پوش بسكتبال در دیدار فینال لیگ بانوان می گوید قهرمانی بدون بازی لذت بخش نیست و دوست دارد كه بازی فینال برگزار گردد اما با عنایت به عدم آمادگی بازیكنان، تیم ها باید دو ماه فرصت آمادگی داشته باشند.

کیمیا یزدیان طهرانی در گفتگو با ایسنا به وضعیت لیگ برتر بسکتبال بانوان اشاره و بیان نمود: کیفیت لیگ سال جاری به علت داشتن بازی های برون مرزی، خیلی بالا بود اما به علت کمبود اسپانسر برخی تیم ها از اواسط لیگ به مسابقات اعزام نمی شوند و انصراف می دهند. در حالیکه بازیکنان خوبی در شهرستان ها حضور دارند که در صورت حمایت، کیفیت بازی ها بهتر می شود و به جای ۵-۶ تیم، همه تیم ها در جریان مسابقات خوب ظاهر می شوند.

بازیکن تیم گروه بهمن در مورد برگزاری یا عدم برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ بانوان که به علت شیوع کرونا لغو شد، اظهار داشت: قهرمانی بدون بازی لذت بخش نیست و بعنوان بازیکن دوست دارم دیدار فینال را انجام دهیم اما با عنایت به وضعیتی که پیش آمده، بازیکنان دو ماه است که انفرادی تمرین می کنند و اگر قرار به برگزاری بازی باشد باید دو ماه فرصت آمادگی داشته باشیم، درغیر این صورت موافق اعلام قهرمانی گروه بهمن هستم چون ما تنها تیم بدون باخت در لیگ برتر هستیم و حتی دیداررفت فینال را هم در زمین گرگان برنده شدیم.

او در این مورد اضافه کرد: قرار بود بازی برگشت فینال هم صورت گیرد اما تیم گرکان به خاطر بیماری کرونا به تهران نیامد. لیگ های خارجی هم با عنایت به شیوع ویروس کرونا، تیم های بدون باخت را بعنوان قهرمان برگزیده اند ازاین رو باید تیم ما را قهرمان اعلام کنند یا اینکه دو ماه فرصت آماده سازی بدهند. بلاتکلیف هستیم و نمی داینم فینال برگزار می گردد یا خیر که این مورد ما را اذیت می کند.

یزدیان طهرانی در مورد احتمال تغییرقرارداد تیم ها با دلیل تعطیلی لیگ اظهار داشت: تیم گروه بهمن واقعا اسپانسر خوبی دارد وچنین موضوعی برایمان پیش نیامده است. تیم بهمن تا جای ممکن ما را حمایت کرده است و ما هم همیشه پاسخگوی این زحمات بوده ایم تا برنده بازی ها باشیم.

ملی پوش بسکتبال بانوان در مورد به تعویق افتادن انتخابی المپیک و تأثیر آن در آمادگی تیم ملی ایران بیان نمود: بطور قطع این مورد اثرگذار است چون حالا بازیکنان تمرین می کنند و وقت بیشتری دارند تا روی مهارت های فردی خود کار کنند. ازاین رو کمک می نماید اما با عنایت به این که اردویی نداشته ایم باید ببینیم وضعیت چه می شود.

او در مورد شانس المپیکی شدن تیم ملی سه نفره بانوان اظهار داشت: خوب نیست که به شانس تکیه نماییم اما شاید این تعویق به ما کمک نماید. سه تیم از آسیا به انتخابی المپیک اعزام می شوند که تیم های خوبی هستند. علاوه بر این با عنایت به حضور تیم های قدرتمند در این مسابقات، کارمان دشوار می باشد.

این بازیکن در مورد پیگیری تمرینات خود در شرایط تعطیلی مسابقات ورزشی بیان نمود: هر روز در خانه تمرین می کنم و تمرینات هوازی و بسکتبال را هم بیرون از خانه انجام می دهم. مسافتی طولانی را طی می کنم تا به محیطی برسم که کسی نباشد و به تنهایی تمرین کنم.

یزدیان طهرانی در انتها از نازی طائرپور، سرمربی گروه بهمن تشکر کرد و اظهار داشت: خانم طائرپور مربی باکیفیتی است و از کار کردن با او خوشحال هستم. جا دارد که از او به خاطر زحماتی که برای تیم و بازیکنان می کشد، تشکر کنم.