در گزارش فرم نو مطرح شد: ورزشكاران درگیر با كرونا و علایم آن بهبود پیدا كرده اند

به گزارش فرم نو بنا بر اعلام سخنگوی فدراسیون پزشكی ورزشی، ورزشكارانی كه طی هفته های گذشته علایم مبتلا شدن به كرونا در آنها مشاهده شده بود، در بهبودی و سلامت كامل به سر می برند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، شیوع و گستردگی ویروسکرونا در کشور سلامتی بعضی از ورزشکاران را هم تحت تاثیر قرار داد طوریکه ۸ نفر از ورزشکاران با کرونا یا علایم ابتلاء به آن درگیر شدند.
بررسی گزارش های دریافتی در ارتباط با وضعیت این ورزشکاران و سلامت آنها و همینطور اقدامات لازم برای تشخیص و بستری شدن شان بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی بود. بر همین مبنا پیگیر وضعیت این ورزشکاران از رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی شدیم. وی هم در این حوزه اظهار داشت که این ورزشکاران امروز به لحاظ کرونا و ابتلاء به علایم آن در بهبودی کامل به سر می برند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه پیگیری وضعیت ورزشکاران رشته های مختلف برای تشخیص احتمالی علایم کرونا در بین آنها بر عهده فدراسیون مربوطه آنهاست، اظهار داشت: بر طبق این پیگیری ها پرونده ۸ ورزشکار از رشته های کاراته (۳ نفر)، پارادوومیدانی (۲ نفر)، دوومیدانی (یک نفر)، بسکتبال (یک نفر) و شنا (یک نفر) در اختیار فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفت.
سعیدی با اشاره به اینکه از میان این ورزشکاران نتیجه آزمایش های به عمل آمده از سجاد گنج زاده (کاراته) منفی تشخیص داده شد، تصریح کرد: سایر ورزشکارانِ مشکوک اما وارد فرایند درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی شدند. روند درمانی آنها بدون احتیاج به بستری و زیر نظر فدراسیون مورد پیگیری قرار|گرفت. خوشبختانه همگی بهبود پیدا کردند طوریکه حال همه آنها خوب است.
وی خاطرنشان کرد: البته یکی از ورزشکاران پارادوومیدانی (رستمی) که به خاطر مبحث کرونا زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی قرار داشت همچنان درگیر درمان است اما نه به خاطر این ویروس و علایم آن بلکه به خاطر عفونت ادراری؛ مشکل کرونایی وی کاملاً برطرف شده است.
سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: این فدراسیون طرح غربالگری ورزشکارانی که در اردوهای المپیکی باید شرکت داشته باشند را اجرا کرده است. هیچ نتیجه ای منفی از این طرح نداشتیم. به غیر از این هم گزارش مشکوکی از فدراسیون ها نداشته ایم اما کماکان فدراسیون ها باید وضعیت ورزشکاران شأن را زیر نظر داشته باشند.