تمرین اختصاصی خواهر و برادر پینگ پنگ باز در ایام انتشار كرونا

به گزارش فرم نو بانوی لژیونر پینگ پنگ باز تمرینات خویش را در شرایط لغو مسابقات ورزشی به صورت منظم انجام می دهد.

مریم صامت، بازیكن تیم تنیس روی میز شهرداری شهر بابك در گفتگو با ایسنا به وضعیت پیگیری تمرینات خود در ایام انتشار كرونا اشاره نمود و اظهار داشت: خودم سالن شخصی دارم و همراه با برادرم در این سالن تمرین می كنم. جز ما شخص دیگری در این سالن نیست و مشكلی از این نظر ندارم. البته تمریناتم با انتشار كرونا كمی كمتر شده اما متوقف نشده است و بدنسازی را در خانه انجام می دهم.

او در ادامه اضافه كرد: برادرم از كودكی مربی من بوده است و الان هم با من كار می كند. او تمرینات به روز را از سایت های تنیس روی میز می گیرد و با هم تمرین می نماییم.

صامت در مورد برنامه های خود در سال ۹۹ اظهار داشت: باید ببینیم وضعیت انتشار كرونا چگونه می شود. هم اكنون هیچ برنامه ای مشخص نمی باشد، حتی یك دور از مسابقات پلی آف لیگ هم باقی مانده است. در تیم شهرداری شهر بابك بازی می كنم كه صدرنشین لیگ شدیم اما دور آخر مسابقات برگزار نشد.

این پینگ پنگ باز به حضور در لیگ تركیه اشاره و بیان نمود: سال قبل لژیونر بودم و در تركیه بازی می كردم. تجربه خیلی خوبی بود و به جمع هشت تیم برتر سوپرلیگ وارد شدیم اما به علت انتشار كرونا مسابقات پلی آف به تعویق افتاد.

او به تفاوت های لیگ تركیه با ایران اشاره نمود و اظهار داشت: خیلی با ایران متفاوت می باشد. در هر كدام از سطح های سوپرلیگ، لیگ برتر، لیگ یك، دو و سه تركیه ۱۶ تیم حضور دارند كه هر تیم حدود پنج بازیكن دارد، یعنی تیم ها زیاد هستند اما در ایران هشت تیم در لیگ برتر زنان بازی می كنند. علاوه بر این در تركیه بازیكنان خارجی زیادی از كشورهایی چون چین، اسلواكی، آلمان و سایر كشورها حضور دارند كه سطح لیگ را بالاتر برده اند.

صامت در پاسخ به این سؤال كه وضعیت قراردادها در لیگ تركیه به چه صورتی است؟ بیان نمود: بازیكنان بومی تركیه كه عضو تیم ملی هم هستند، ۲۰۰ میلیون تومان می گیرند اما مبلغ قرارداد لژیونرها كمتر است چون باشگاه ها هزینه های رفت و آمد و سایر هزینه های جانبی این بازیكنان را هم پرداخت می كنند بگونه ای كه برای من بالای ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد، بنابراین مبلغ قراردادم پایین تر است اما از ایران بیشتر می گیرم.

این بازیكن در ادامه اظهار داشت: حضور در لیگ تركیه تجربه ام را بیشتر می كند. من هر ماه در لیگ این كشور بازی می كنم و تعداد مسابقات هم بیشتر است به همین خاطر روی پیشرفت من تأثیر می گذارد.

صامت در مورد دوری از تیم ملی در سال ۹۸ اظهار داشت: در انتخابی تیم ملی ششم شدم و پنج نفر از بازیكنان انتخاب شدند. در مسابقات انتخابی با این كه جلو بودم اما با اختلاف یك امتیاز، نتیجه را واگذار كردم. اگر یك نفر را می بردم به عنوام نفر سوم به تیم ملی راه پیدا می كردم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.