ایرانمنش: بانوان پینگ پنگ باز رنكینگ بالایی ندارد

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان می گوید ۳۲ تیمی شدن مسابقات قهرمانی جهان كار ایران را سخت می كند.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد برنامه های تیم ملی برای المپیك ۲۰۲۰ توكیو و نفرات اعزامی به ایسنا اظهار داشت: ندا شهسواری و شیما صفایی به مسابقات انتخابی المپیك ۲۰۲۰ اعزام می شوند. اردوهایمان را پس از آخر مسابقات انتخابی قهرمانی جهان، آغاز كردیم و در ادامه بازیكنان در مسابقات لیگ شركت و با باشگاه های خود تمرین كردند. بازیكنان مرحله سوم لیگ كه به اتمام رسید با یك روز استراحت باردیگر به اردوی تیم ملی وارد شدند كه تا ۴ اسفند ادامه داشت. در این مدت تمرین هایمان را بر مبنای آنالیزهایی كه از بازیكنان به خصوص دو نفر اعزامی به انتخابی المپیك انجام دادیم، پایه ریزی كردیم.

او در ادامه اظهار داشت: بازیكنان بعد از این اردو، چند روز در اختیار باشگاه های خود قرار می گیرند تا دهم اسفند ماه در لیگ بازی كنند. با آخر لیگ یك هفته زمان آمادگی داریم تا نقاط ضعف و قوت خویش را بررسی نماییم و بعد از آن سه نفر اول تیم ملی كه شهسواری، اشتری و صفایی هستند را به تور بین المللی عمان اعزام می نماییم. از عمان كه برگردیم باردیگر چند روز تمرین داریم تا به مسابقات قهرمانی جهان كره جنوبی اعزام شویم.

ایرانمنش در مورد نفرات اعزامی به قهرمانی جهان اظهار داشت: پنج نفر را اعزام می نماییم. این مسابقات برایمان خیلی مهم می باشد چون احتمال دارد، دوره بعد دسته ها برداشته شود و فقط ۳۲ تیم برتر جهان جواز حضور داشته باشند، ازاین رو باید نتیجه مطلوبی بگیریم. این مورد شرایط را برای ما سخت می كند و باید رنكینگ بازیكنان مان را ارتقا بدهیم تا شانس حضور در قهرمانی جهان را داشته باشیم.

او با اشاره به اینكه حذف دسته ها و ۳۲ تیمی شدن قهرمانی جهان كار را برایمان سخت می كند، اضافه كرد: در این صورت ملاك فقط نتیجه مسابقه قهرمانی جهان نیست بلكه مجموع رنكینگ بازیكنان تعیین كننده جایگاه تیمی است و بازیكنان ما هم الان نه به علت ضعیف بودن بلكه به خاطر عدم شركت در مسابقات مختلف، رنكینگ بالایی ندارند. شرایط اقتصادی اجازه نمی دهد كه بازیكنان را به تمام مسابقات اعزام نماییم اما تلاش می نماییم تا آنها به مسابقات بیشتری اعزام شوند و عملكرد خوبی را خود نشان دهند تا رنكینگ انفرادی و تیمی مان را ارتقا دهیم.

ایرانمنش در پاسخ به این سؤال كه ابتدا قرار بود با سه بازیكن به قهرمانی جهان بروید، حالا اعزام ۵ نفر چه تاثیری در كار شما خواهد داشت؟ اظهار داشت: سه نفر حداقل نفرات است كه خیلی شرایط را سخت می كرد چون هیچ شانسی برای تغییر تركیب نداشتیم و اگر كسی گرفتار صدمه دیدگی می شد، جایگزین نداشتیم به همین علت انتظارم این بود كه حداقل با چهار نفر اعزام شویم. خوشبختانه آقای قارداشی با حضور مجدد در فدراسیون، شرایطی را فراهم نمود كه با پنج نفر و تیم كامل اعزام شویم. این مورد انگیزه بسیاری برای بازیكنان به وجود آورده است و تجربه بالایی برای آنها دارد.

سرمربی تیم ملی در مورد برنامه تیم ملی برای اعزام به انتخابی المپیك ۲۰۲۰ اظهار داشت: همراه با خانم شهسواری و صفایی پس از قهرمانی جهان، یك هفته به تایلند می رویم و ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ هم در مسابقات انتخابی المپیك شركت می نماییم. امیدوارم كه با دست پر برگردیم.

ایرانمنش در مورد انتخاب شیما صفایی برای مسابقات انتخابی المپیك ۲۰۲۰ اظهار داشت: سطح عملكرد بازیكنان نزدیك به هم بود، در نتیجه انتخابی گذاشتیم و شیما صفایی كه از عملكرد خوبی برخوردار است، انتخاب گردید. البته مهشید اشتری فاصله كمی با او داشت و بازی خویش را با نتیجه خیلی نزدیك واگذار كرد. شیما صفایی هم در دوره های اخیر عملكرد خوبی داشته است؛ در دو تور ایرانی بزرگسالان و سه تور جوانان قهران شده كه نشان دهنده پتانسیل بالای این بازیكن است. تجربه خوبی در مسابقات پیش رو به دست می آورد و امیدورم كه در انتخابی المپیك او یا شهسواری سهمیه كسب كنند چون برای ایران افتخار به حساب می آید.