صالحی امیری: باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری نماییم

به گزارش فرم نو رئیس كمیته ملی المپیك اظهار داشت: باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری نماییم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، چهل و هفتمین مجمع عمومی كمیته ملی المپیك بامداد امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك در سالن سلمان فارسی آكادمی ملی المپیك اجرا شد.
سیدرضا صالحی امیری درانتها این مجمع اظهار داشت: در مدت دوسال برای شفاف سازی، همكاری با دولت، برگزاری تورنمنت های بین المللی در شأن مردم ایران و سایر موارد سعی كردیم. در شرایط فعلی همه باید یكصدا باشند. هر نوع حاشیه ای می تواند ما را در كسب موفقیت با مشكل مواجه كند.
وی افزود: تلاش ما این است كه همه موانع و منابع در اختیار ورزش باشند. اخیراً هم با آقای دكتر سلطانی فر در سوئیس دیدارهایی داشتیم كه یكی از برنامه های ما فعال كردن دیپلماسی ورزشی بوده كه حدود ۶۰ دیدار در همین راستا داشته ایم.
صالحی امیری اشاره كرد: همه عوامل ورزش در تلاش است تا با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدیدات مقابل ورزش بهره ببریم. در مجمع كمیته ملی المپیك ۲۰ مصوبه داشتیم كه یك عضو جدید افزوده شد. با رأی قاطع اعضای مجمع آقای محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا بعنوان عضو هفتم المپیكی در هیأت اجرایی حضور خواهد داشت.
وی در مورد اساسنامه كمیته ملی المپیك نیز اظهار داشت: این اساسنامه به كمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد و بعد به دولت ارسال شد كه مصوب شد و به شورای نگهبان فرستاده شد كه روال خودش را طی می كند و خوشبختانه تأیید شد و بطور قانونی روالش را طی می كند. این اساسنامه الان با اساسنامه های دنیا مطابقت دارد.
صالحی امیری در مورد مهمترین تصمیم امروز هیأت اجرایی اظهار داشت: اینكه بتوانیم ارز لازم برای بازی های المپیك را تامین نماییم مورد تأیید قرار گرفت و امیدوارم بتوانیم این ارز را از منابع ریالی هم تامین نماییم و مشكلی برای این بازی ها نداشته باشیم.
وی در مورد امضا نامه از طرف خود و سلطانی فر در مسافرت به سوئیس اظهار داشت: ما هیچ نامه ای را در این سفر امضا نكردیم و صرفاً برخی نشست ها را برگزار كردیم. ما از سال ۱۳۲۷ منشور كمیته ملی المپیك را به رسمیت شناخته ایم و الان هم همین سیاست را داریم و در این سفر هیچ نامه یا توافقی را امضا نكردیم.
صالحی امیری اشاره كرد: در چند روز گذشته تمام ظرفیت كشور به كار گرفته شد كه ما بتوانیم این تصمیم غیرعقلانی و غیرعادلانه كنفدراسیون فوتبال آسیا را رد نماییم. این بطور قطع یك تصمیم سیاسی است. ایران كشور امنی است و طرح این مسئله اهداف سیاسی دارد و آنرا در دایره فشارهای وارد شده بر ایران تعریف می كنم.

منبع: