تغییر نام تیم كاراته هیات اصفهان به شهرداری سمنان بخاطر مسائل مالی جلیل پور: بی توجهی كادر فنی بانوان به لیگ كاراته یك توهین بزرگ است

به گزارش فرم نو سرمربی تیم كاراته بانوان شهرداری سمنان با اشاره به اینكه حاضر نشدن كادر فنی تیم ملی كاراته بانوان در سالن رقابت های لیگ، توهین به جوانان كاراته كا است، اظهار داشت: دلیل بی توجهی كادر فنی تیم ملی به لیگ را نمی دانم.
راضیه جلیل پور در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از نحوه برگزاری رقابت های سوپرلیگ كاراته بانوان ایران، اظهار نمود: ۲ ماه است لیگ شروع شده و می توانم بگویم كه سطح لیگ نسبت به سال های گذشته افت قابل ملاحظه ای داشته است. همینطور بدلیل بازخورد بسیار ضعیف لیگ كاراته در رسانه ها شاهد بی میلی حامیان مالی برای سرمایه گذاری در كاراته بانوان هستیم. این مورد یك ضعف بسیار بزرگ است كه سبب لطمه به لیگ كاراته شده و سالن رقابت ها اصلا شرایط پذیرش خبرنگار و جایگاه برای خبرنگاران را ندارد. مسابقات فینال نیم فصل سوپر لیگ كاراته جمعه انجام شد كه در این دور در مصاف با تیم دانشگاه آزاد نبرد واقعی بین بازیكنان نبود و این عوامل خارجی بودند كه با حضور خود بازی را هدایت كردند و به آن جهت دادند.
سرمربی تیم شهرداری سمنان، با گلایه از غیبت كادر فنی تیم ملی كاراته بانوان در سالن رقابت های لیگ، اظهار داشت: بر خلاف لیگ آقایان، كه كادر فنی تیم ملی تمامی مسابقات را زیر نظر می گیرند، در لیگ بانوان خبری از حضور كادر فنی تیم ملی نیست كه فكر می كنم این یك توهین بزرگ به جوانانی است كه می خواهند خویش را نشان بدهند و این امید را دارند كه به تیم ملی برسند. این مورد اتفاق بدی است و دلیل اینكه كادر فنی تیم ملی نسبت به لیگ بی تفاوت است را نمی دانم. متاسفانه هیچ دلخوشی برای كاراته بانوان جز همین حضور در لیگ نمانده و مربیان زیادی زحمت می كشند تا این لیگ را سرپا نگه دارند.
وی درباره وضعیت داوری ها هم اظهار داشت: داوران با تجربه كه اسیر جو سالن نمی شدند هم در لیگ نیستند و احیانا بخاطر پرداخت اندك و هزینه های جانبی حاضر نشده اند در لیگ قضاوت كنند. همین مساله سبب بروز برخی حواشی در نحوه قضاوت ها شده است.
جلیل پور افزود: لیگی داریم كه نمی توانم بگویم سالم و با كیفیت است. امیدوارم امسال به هر شكل ممكن این لیگ سپری شود. ما بدنبال این هستیم كه رشد كرده و بتوانیم به كاراته ایران خدمت نماییم اما باید لیگ مورد توجه بیشتری قرار گیرد. من تنها سرمربی هستم كه هدایت ۲ تیم را در لیگ بر عهده دارم، در لیگ برتر هم بخش جوانان و امید را داریم كه امسال برای انتخابی رقابت های آسیایی سال آینده آماده می شوند و امیدوارم این اعزام صورت گیرد تا انگیزه ها از بین نرود. در مجموع كار هماهنگی، نظارت و تمرین حدود ۶۰ كاراته كا خیلی سخت و مشكل است كه خوشبختانه توانسته ایم از عهده آن بخوبی برآییم.
ایشان در ادامه درباره علت تغییر نام تیم هیات كاراته اصفهان به شهرداری سمنان و حواشی بوجود آمده در این باره، اظهار داشت: در ابتدا از زحمات بی شائبه استاد ناظریان كه با تمام توان این تیم را تا نیم فصل حمایت كردند و سبب و بانی حضور این تیم شدند در زمانی كه هیچ كس پشتیبانی نكرد و من تنها بودم تشكر می كنم. در ابتدای فصل با عنایت به اینكه ما سه تیم با نام هیات كاراته اصفهان در لیگ برتر و سوپر لیگ در بخش بانوان و آقایان داشتیم تصمیم گرفتیم با اسپانسرها وارد مذاكره شویم تا بتوانند سهمی در هزینه ها داشته باشند.
پس از پیشنهاد شهرداری سمنان در خصوص همكاری با نظر و توافق جمعی جناب استاد ناظریان و خانم چگونیان نایب رئیس هیات كه زحمات بسیاری برای تیم كشیدند تصمیم گرفتیم نام تیم تغییر كند. این در حالی بود كه وضعیت تیم بسیار عالی بود و برای ما خیلی سخت بود كه در آن برهه زمانی تغییر نام انجام دهیم. در نهایت با درایت ایشان و در نظر گرفتن منافع بازیكنان و كادر، تصمیم بر تغییر نام تیم شد.
جلیل پور در انتها اظهار داشت: به دلیل احترام خاصی كه برای استاد ناظریان قائل هستم حتی در شب پیش از مسابقه از ایشان خواستم كه باردیگر نام به هیات كاراته اصفهان برگردانده شود و اعلام كردم بنده با هر شرایطی حاضر به ادامه كار هستم اما ایشان بنده را به آرامش دعوت نمودند و گفتند كه بدنه تیم از بازیكنان اصفهان است و برای رشد و پیشرفت آنان حاضر به این كار است. در هر صورت پایه این تیم بازیكنان اصفهانی هستند و اصفهان سهم بیشتری در تركیب تیم دارد. امیدوارم با موفقیت در لیگ برتر گوشه ای از زحمات ایشان را جبران نماییم.