افشارزاده در گزارش فرم نو: كیش آمادگی میزبانی هیات اجرایی شورای المپیك آسیا را دارد

فرم نو: دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد كیش اصرار كرد كه این جزیره از هر نظر آمادگی برگزاری نشست هیات رئیسه و اجرایی شورای المپیك آسیا را دارد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در جریان نشست اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی شورای المپیك آسیا كه روز گذشته در قطر برگزار شد، با میزبانی ایران برای برگزاری نشست آتی OCA موافقت شد.
سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك رایزنی برای كسب امتیاز این میزبانی را از سال قبل و در مذاكره با شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیك آسیا آغاز نموده بود و در نهایت موفق به نهایی كردن آن شد.
البته هنوز زمان دقیق برگزاری نشست تعیین نشده و اینكه محل برگزاری آن كجا خواهد بود اما قبل از این صالحی امیری از كیش بعنوان محل برگزاری نشست هیات رئیسه و هیات اجرایی OCA نام برده بود.
بهرام افشارزاده دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد كیش هم تاكید دارد كه این جزیزه از هر نظر آمادگی و شرایط لازم برای میزبانی پیش روی كمیته ملی المپیك را دارد.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر از اقدام كمیته ملی المپیك برای كسب امتیاز برگزاری نشست اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی OCA اظهار داشت: پس از اجلاس كمیته بین المللی المپیك (IOC) كه هر دو سال یكبار به میزبانی لوزان سوئیس برگزار می شود، نشست اعضای هیات رئیسه و اجرایی OCA بزرگترین گردهمایی مدیران ورزش برای كشورهای آسیایی است و از این حیث برگزاری این نشست اهمیت زیادی دارد.
دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد كیش با اشاره به اینكه تابحال نشستی در این سطح به میزبانی ایران برگزار نشده است، اشاره كرد: البته شیخ احمد الفهد الصباح تجربه سفر به ایران و ملاقات با مقامات ورزشی كشور را دارد اما این برای اولین بار است كه نشست هیات رئیسه و اجرایی OCA در ایران انجام می شود. اقدام صالحی امیری برای مهیا كردن شرایط برگزاری این نشست قابل تقدیر است.
افشارزاده افزود: به واسطه میزبانی ایران برای نشست هیات رئیسه و اجرایی شورای المپیك آسیا، روسای كمیته های ملی المپیك كشورهای آسیایی و مقامات تصمیم گیرنده در بالاترین سطح ورزش قاره به ایران سفر می كنند. این فرصتی بزرگ برای ورزش ایران خواهد بود.
وی در مورد محل برگزاری نشست پیش رو و اینكه از كیش بعنوان گزینه اصلی نام برده شده است، اظهار داشت: میزبانی كیش برای نشست اعضای هیات رئیسه و اجرایی OCA هنوز بطور رسمی اعلام نشده اما قبل از این صحبت هایی مطرح بود. هم اكنون هم كیش از هر نظر آمادگی و شرایط لازم برای این میزبانی را دارد.
دبیرشورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد كیش ابراز امیدواری كرد كه ورزش ایران از نتایج مثبت برگزاری گردهمایی مدیران شورای المپیك آسیا در ایران هرچه بیشتر بهره مند شود.

منبع: