ندا شهسواری: افت رنكینگم طبیعی است، نمی توانم با هزینه شخصی به همه مسابقات بروم

به گزارش فرم نو بانوی ملی پوش تنیس روی میز ایران اظهار داشت: برای حضور در انتخابی المپیك ۲۰۲۰ برنامه ریزی و تمرینات منسجمی در پیش دارم.
ندا شهسواری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بابیان اینكه برای كسب سهمیه سومین حضورش در رقابتهای المپیك برنامه ریزی مدونی خواهد داشت، عنوان كرد: باتوجه به در پیش بودن مسابقات آسیایی تنیس روی میز طی روزهای ۲۴ تا ۳۱ شهریور در كشور اندونزی، تا چند روز دیگر اردوهای تیم ملی برای حضور در این رقابتها آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از مسابقات اندونزی تا فرودین سال آینده كه مسابقات انتخابی المپیك را خواهیم داشت، مسابقات رسمی مهمی برگزار نمی گردد. برای همین در نظر دارم طی این شش ماه با یك برنامه مدون و مستمر، تمرینات فنی تكنیكی و بدنسازی خوبی داشته باشم.
بانوی ملی پوش تنیس روی میز ایران همینطور به كاهش سهمیه آسیا برای حضور در رقابت های المپیك از یازده به شش ورزشكار اشاره نمود و اظهار داشت: درصورتی كه مسابقات انتخابی المپیك به صورت آسیایی برگزار گردد شش نفر می توانند سهمیه حضور در مسابقات المپیك را بگیرند، اما اگر به صورت آسیای میانه برگزار گردد تنها یك نفر می تواند سهمیه را بگیرد، بنابراین با این شرایط در این دوره كسب سهمیه دشوار شده است.
وی افزود: با این وجود سخت تمرین می كنم تا بار دیگر سهمیه حضور در رقابت های المپیك را كسب كنم.
شهسواری در ادامه به سقوط ۴۶ پله ای كه طی دو ماه گذشته در رنكینگ جهانی داشته اشاره نمود و اظهار داشت: لازمه بالا رفتن رنكینگ یك ورزشكار حضور در مسابقات مختلف است و از آنجایی كه اغلب مسابقات را باید با هزینه شخصی برویم، مسائل مالی مانع از آن می شود تا در همه مسابقات حضور داشته باشم. در این دو ماه هم در هیچكدام از مسابقات دارای رنكینگ حضور نداشتم، ازاین رو طبیعی است كه رنكینگم كاهش پیدا كند.
وی افزود: البته طی روزهای گذشته در مسابقات جمهوری چك حضور داشتم كه با اینكه با شكست از حریف فرانسوی در نخستین دیدار از دور مسابقات حذف شدم، اما در بالا رفتن رنكینگم تاثیر دارد.
بانوی ملی پوش كرمانشاهی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به چرایی عدم موفقیتش در این مسابقات هم اظهار داشت: از آنجایی كه تنها به اغلب مسابقات برون مرزی می روم، ازاین رو با مشكل حریف تمرینی مواجه هستم تا قبل از شروع مسابقات تمرین كنم و گرم شوم. در این مسابقات هم چون حریف تمرینی نداشتم، نتوانستم خوب ظاهر شوم.