سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی مطرح كرد تاثیر بومی ها بر تیم ملوان

به گزارش فرم نو سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در واكنش به انتخاب مالك و سرمربی غیر بومی برای این تیم اظهار داشت: ملوان تیمی بومی است بعضی از دوستان برای تیم مربی غیربومی انتخاب و آنها را در این تیم مدام بالا و پایین كردند و دیدند كه نتیجه نمی دهد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بعد از آنكه ملوان بندرانزلی مدت ها بدون مدیرعامل بود، مالكیت این تیم به محسن میرابی سپرده شد اما غیربومی بودن مالك و نیز انتخاب سرمربی غیربومی مورد انتقاد بعضی از اعضای این تیم همچون مریم ایراندوست قرارگرفته است. سرمربی تیم بانوان ملوان تجارب سال های گذشته در انتخاب مالك غیربومی برای این تیم را دلیلی برای انتقاد به این تصمیم می داند و معتقد می باشد آینده خوبی در انتظار ملوان نیست. وی در این مورد به ایسنا اظهار داشت: ملوان تیمی بومی است. حدود ۴۰ سال ملوان فقط چهار مربی بومی(بهمن صالح نیا، نصرت ایراندوست، محمد احمدزاده و فرهاد پورغلامی) داشت اما بعضی از دوستان برای تیم مربی غیربومی انتخاب و آنها را مدام در این تیم بالا و پایین كردند و دیدند كه نتیجه نمی دهد.
او در این مورد اضافه كرد: ملوان تیم شهری و كاملا محلی است و معتقدم با یك گروه غیربومی در این تیم موفق نمی گردد. البته آرزوی ما موفقیت تیم است اما این اتفاق خوبی نیست كه بازیكن و پزشك بومی تیم را كنار بگذارند. پزشك تیم سال هاست كه برای ملوان زحمت می كشد و از جیب هزینه می كند اما خیلی راحت او را كنار می گذارند، به عبارتی تمام بومی ها را قلع و قمع می كنند یا اینكه می گویند تمرین در تهران اجرا شود. این مسائل را از بزرگ ملوان آقای صالح نیا شنیدم و اساسا حرفش را بدون تحقیق قبول می كنم و مطمئنم شرایط خوبی پیش رو نیست.
چه كسی برای ملوان تصمیم می گیرد؟
ایراندوست در ادامه بیان كرد: از جانب مردم انزلی و تمام هوادارن این تیم می پرسم كه چه كسی برای ملوان تصمیم می گیرد؟ نماینده و شورای شهر می گویند تصمیم گیرنده نیستند، رئیس جمهور هم می گوید آنقدر مشكلات هست كه به ما ربطی ندارد، با هر مسئولی كه صحبت می نماییم، می گوید كاچی به از هیچی! اما این جواب ما نیست؛ چرا ملوان باید به این روز بیفتد؟
او در مورد اینكه تیم ملوان زیر نظر نیروی دریایی قرار نگرفت، اظهار داشت: ۳۰ درصد سهام ملوان دست نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، ارتش همیشه كنار مردم بوده و مردم هم دوست دارند ملوان حتی بدون پول زیر نظر نیروی دریایی باشد، یعنی اگر اسم تیم ملوان نیروی دریایی بشود و شرایط مثل گذشته باشد خیلی بهتر از این است كه با افراد غیربومی باز هم قراردادهایی بسته شود و بدهی هایی برای تیم بار بیاید و در نهایت سال بعد ملوانی بدهكارتر را بینیم. این به مدلول نابودی باشگاهی با قدمت ۵۰ ساله است؛ چه كسی جوابگوی ماست؟ كاش یك مسئول مرد باشد و صحبت كند تا اگر ما اشتباه كردیم، آگاه مان كند.
سرمربی تیم بانوان ملوان به علاقه مردم انزلی به این تیم اشاره و بیان كرد: مردم انزلی چیزی ندارند و تمام عشق شان ملوان است. وقتی كه می خواهیم خودمان را معرفی نماییم، می گوییم ملوانی هستیم و بعد یادمان می آید كه انزلی چی هستیم.
باید در فضا دنبال ملوانی ها بگردیم!
او در پاسخ به این پرسش كه آیا ملون در فصل آینده در لیگ حضور دارد؟ اظهار داشت: باید ببینیم كه ملوان كجاست، فعلا باید در فضا دنبال ملوانی ها بگردیم! نمی دانم باشگاه ملوان را به تهران بردند یا نه؟ اما امیدورام تیم بانوان هم با كیفیت به راه خود ادامه دهد چون الان وظیفه ما سنیگن تر شده و هواداران انتظار دارند كه بهترین باشیم؛ نمی خواهیم مثل فصل گذشته با مشكلات در لیگ شركت نماییم و نه تنها مقام به دست نیاوریم بلكه بازیكنانمان اذیت شوند بنا بر این نامه ای به سرپرست تیم دادم و او پیگیرهای لازم را انجام می دهد. اگر مدیرعامل و مسولان باشگاه از تهران به ملوان بیایند باید نشست و جلسه ای داشته باشیم تا ببینیم وضعیت به چه صورتی پیش می رود.
ایراندوست در مورد اینكه باز هم هدایت ملوان را برعهده می گیرد یا خیر بیان كرد: در این سال ها ثابت كردم كه اگر قرار باشد مربیگری كنم فقط هدایت ملوان را برعهده می گیرم. اگر امسال شرایط ملوان خوب باشد اساسا هستیم و اگر مسئولان به دنبال حضور در لیگ با بازیكنان بومی باشند، شرایطی را فراهم كردیم كه ۱۰ بازیكن بومی یكسال تجربه حضور در لیگ را به دست آوردند و الان در حدی هستند كه كار را پیش ببرند اما انتظارات از تیم خیلی بالا رفته و همه می خواهند مقام بیاوریم. در نهایت باید ببینیم دیدگاه باشگاه به چه صورت است.
تمام هزینه های حضور در دیسكاور را میزبان پرداخت كرد
ایراندوست در بخش دیگر این گفت و گو به تورنمنت دیسكاور فوتبال اشاره نمود و اظهار داشت: دهمین دوره فستیوال دیسكاور فوتبال انجام شد و ما هم مدارك مان را برای حضور فرستادیم كه برایمان دعوتنامه ارسال كردند، ویزا گرفتیم و در نهایت به این تورنمنت كه تمام هزینه ها بر عهده خود برگزار كننده مسابقه بود، رفتیم. سه سال قبل هم تیم یاران حجازی با سرپرستی و سرمربیگری آتوسا حجازی و با گروهی از بازیكنان تیم ملی در این فستیوال شركت كرد. علاوه بر تیم یاران آتنا خانم حمیده حمیدی، مربی دروازه بانان تیم ملی و مهناز ذكایی، داور فدراسیون هم به صورت شخصی در این فستیوال حضور داشتند.
او در این مورد اضافه كرد: هر تیمی دوست دارد در تورنمنت های بین المللی شركت كند، بخصوص در شرایطی كه تمام هزینه ها از جانب میزبان پرداخت می شود. تمام هزینه های ویزا، پرواز و سفارت را دیسكاور متقبل شد حتی عوارض خارج از كشور را هم به ما بازگرداند، در این شرایط هر تیمی دوست دارد در تورنمنتی كه برای فوتبال وتمرین است شركت نماید و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم.
می توانستیم با نام ملوان شركت نماییم
سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان در پاسخ به این پرسش كه چرا اسم تیم تان یاران آتنا بود مگر نمی توانستید با نام ملوان شركت كنید؟ بیان كرد: می توانستیم اما پیش از اینكه ملوان پس از انحلال برای حضور در فصل ۹۷ اعلام آمادگی كند، تیم یاران آتنا را تشكیل دادیم و تصمیم گرفتیم حتی اگر ملوان در لیگ برتر شركت نكند، با این تیم فوتبال مان را داشته باشیم و در مسابقات و تورنمنت های داخلی و خارجی شركت نماییم حتی در سطح استان كاپ گرفتیم و الان در تورنمنت خارجی دیسكاور هم قهرمان شدیم.
او در ادامه اضافه كرد: ۱۰۰ بازیكن از سراسر دنیا در این تورنمنت حضور داشتند و ما هم با ۱۲ نفرشركت كردیم. در این مسابقات به دو گروه ۶ نفره تقسیم شدیم. گروه اول با تركیب من، سارا قمی، سمانه قاشیه، هاجر شاه ملك، معصومه حسرتی و مینا قنبرزاده به همراه ۶ بازیكن از بولیوی، نپال و یك مربی از آرژانتین قهرمان شدیم و گروه دوم مان با تركیب سپیده نزهتی، مژده وثوق، الهام عبدالرحمانی، پگاه نوری، فاطمه صادق زاده و مهسا پورمحمدیان با گروهی از بازیكنان ارمنستان و لیبی سوم شد.
دستاورد دیسكاور: تغییر نگاه به فوتبال بانوان ایران
ایراندوست در مورد تاثیر تورنمنت دیسكاور در تغییر نگاه به فوتبال بانوان ایران اظهار داشت: گروه های آلمانی حاضر در این فستیوال فكر می كردند فوتبال بانوان ایران خیلی ضعیف است اما وقتی بازیكنان مان را دیدند كاملا شوكه شدند حتی بارها گفتند: " فكر نمی كردیم فوتبال بانوان ایران در این سطح باشد و دختران ایران بتوانند فوتبال بازی كنند". در مصاحبه هایم به آنها گفتم چرا اینگونه فكر می كردید در صورتیكه ۱۰ سال پیش تیم ملی مان تتشكیل شده و فعالیت می كند؟ در نتیجه از این نظرخیلی خوب شد. حتی ایرانی های حاضر در این فستیوال هم می گفتند خدا را شكر كه شما اینجا آمدید چون گاهی حرف هایی می شنویم كه دلمان می گیرد اما الان به شما كه نشان دادید دخترانمان چقدر قوی هستند، افتخار می نماییم.
او در پاسخ به این پرسش كه آیا ایرانیان از این تورنمنت استقبال كردند؟ اظهار داشت: بله، ایرانی های زیادی حضور داشتند و تیم را تشویق می كردند كه كل حس خیلی خوبی بود.
ایراندوست به سطح فنی تورنمنت دیسكاور اشاره و بیان كرد: سطح مسابقات آنقدر بالا نبود كه بگویم از نظر تكنیكی و تاكتیكی چیز زیادی به ما افزوده شد اما از نظر بازی جوانمردانه، نحوه برگزاری و مسائلی كه در امتداد كمك به فوتبال است، تجربه خوبی بود، از همه مهمتر اینكه بازیكنان مان پس از فصلی سخت و پر از دردسر یك هفته خوب در برلین داشتند.