احتمال غیبت پرهام مقصودلو در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا

به گزارش فرم نو باآنكه نام پرهام مقصودلو در لیست تیم شطرنج اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد اما احتمال دارد وی به علت در اختیار داشتن سهمیه جهانی از این حضور امتناع كند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مقرر است تیمی با تركیب چهار نفره – مردان و زنان – به نمایندگی از شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شركت نماید.
این رقابت ها حُكم انتخابی جهان را دارد در حالیكه در تركیب موردنظر، پرهام مقصودلو سهمیه این مسابقات را كسب كرده است.
مقصودلو سال قبل از حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان و كسب عنوان نخست این مسابقات كه برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران به دست آمد، سهمیه شركت در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی جهانی – رده سنی بزرگسالان- را به دست آورد.
به همین دلیل و با در نظر گرفتن برخی مشكلات شخصی كه پرهام مقصودلو با آن مواجه می باشد، احتمال دارد وی از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا امتناع كند. این رقابت ها از پنجشنبه ۱۶ خردادماه به میزبانی چین شروع می شود و تا ۲۶ خردادماه در شهر زینگ تای ادامه خواهد داشت.
برای شركت در مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ملی شطرنج ایران با تركیبِ قطعی علیرضا فیروزجا، پویا ایدنی و آنوشا مهدیان سه شنبه عازم چین می شود. در انتها این رقابت ها ۵ شطرنج باز برتر – ۴ شطرنجباز در بخش مردان و یك شطرنجباز در بخش بانوان – سهمیه جهانی كسب می كنند.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، علاوه بر پرهام مقصودلو كه سهمیه مسابقات قهرمانی جهان امسال میلادی را در اختیار دارد، محمدامین طباطبایی هم این سهمیه را كسب كرده است. طباطبایی سال قبل با نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا (فیلیپین) صاحب سهمیه جهانی شد.
مسابقات شطرنج قهرمانی جهان امسال روزهای ۱۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه به میزبانی خانتی مانسیسك روسیه برگزار می گردد.

منبع: