برای اولین‎بار انجام می‎شود؛ اعزام كاروان المپیك ۲۰۲۰ به توكیو با پرواز چارتر

فرم نو: استفاده از پرواز چارتر برای اعزام كاروان ایران به المپیك ۲۰۲۰ توكیو در برنامه كمیته ملی المپیك قرار دارد؛ این در شرایطی است كه قبل از این هیچ‎یك از كاروان‎های المپیكی اعزام اینچنینی نداشتند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، با سهمیه ای كه هفته گذشته توسط نجمه خدمتی و در تیراندازی به دست آمد، كاروان ورزش ایران جهت شركت در سی و دومین دوره بازی های المپیك بطور رسمی شكل گرفت.
بدین ترتیب اقدامات و برنامه ریزی های كمیته ملی المپیك و مدیرانش برای اعزام این كاروان به توكیو از این پس با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. یكی از این اقدامات در ارتباط با چگونگی اعزام كاروان است و رایزنی هایی كه در این زمینه باید با شركت های هواپیمایی صورت گیرد.
مدیریت كمیته ملی المپیك می خواهد كاروان المپیك ۲۰۲۰ را با استفاده از پرواز «چارتر» راهی توكیو كند؛ این در شرایطی است كه قبل از این هیچیك از كاروان های المپیكی اعزام اینچنینی نداشته اند. البته معمولاً كاروان های پارالمپیك برای بازی های پارا آسیایی و پارالمپیك با پرواز چارتر به محل برگزاری رقابت های خود می روند تا حدود یك هفته قبل از آغاز مسابقات در محل آن مستقر شده و بتوانند در دوره های كلاسبندی حضور داشته باشند.
برای اعزام اینچنینی كاروان المپیك اما هیچ گاه و برای هیچ دوره ای اتفاق نظر وجود نداشته در حالیكه معمولاً به خاطر محل برگزاری رویداد و اختلاف ساعت بالای آن، سوژه مهمی مانند «جت لگ» شدن افراد اعزامی وجود داشته است. در این شرایط برخی مربیان به اعزام زودهنگام تیم خود برای پیشگیری از اختلال ساعت درونی بدن و كنترل آن نسبت به زمان كشور میزبان تاكید داشتند اما برخی مربیان هم نظری مخالف داشتند و ترجیح می دادند كه به صورت شبانه و یك روز قبل از آغاز مسابقات شأن اعزام شوند.
با همه اینها و برای دوره پیش روی بازی های المپیك، اعزام با پرواز چارتر در برنامه كمیته ملی المپیك قرار داده شده تا در صورت فراهم شدن همه شرایط محقق شود.
به نظر می رسد صالحی امیری به منظور مدیریت هزینه ها چنین اعزامی را برای كاروان المپیك توكیو پیشنهاد داده است. در این زمینه مقرر است با شركت های هواپیمایی داخلی رایزنی های لازم صورت بگیرد.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سی و دومین دوره بازی های المپیك از ۲۴ جولای سال ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی در توكیو ژاپن شروع شده و تا ۹ آگوست ادامه خواهد داشت.
ورزشكاران شركت كننده در این دوره بازی ها در ۳۳ رشته و ۳۳۹ رویداد با هم رقابت خواهند داشت. سافت بال نخستین رشته ای است كه رقابت شركت كنندگان در آن انجام می شود. رقابت های این رشته دو روز قبل از افتتاحیه شروع می شود.

منبع: