سخنگوی تیم ملی شنا اظهار نظر منتسب به وزیر را رد كرد

به گزارش فرم نو سخنگوی تیم ملی شنا اظهارنظر منتسب به مسعود سلطانی فر وزیر ورزش درباره استخر آزادی را رد كرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم های ملی شنا سال قبل طرحی را به فدراسیون شنا عرضه كرد كه شمای كلی از شنای ایالت متحده آمریكا بود و قرار بود شیراز، اصفهان، خراسان رضوی و تهران چهار شهری باشند كه مسابقات تایم تریل در آنها زیر نظر كادرفنی برگزار گردد و این فرصتی بود تا شناگران در سراسر كشور زیر نظر مربیان تیم ملی باشند. حال با اتفاقات رخ داده در فدراسیون شنا و گرفتن استخر آزادی برنامه های فدراسیون دستخوش تغییرات شده است.
محمد بیداریان سخنگوی تیم ملی شنا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره لغو دو مرحله از مسابقات تایم تریل اظهار داشت: محسن سمیع زاده برنامه های تیم ملی در سال ۹۸ را به كمیته فنی عرضه داد. برگزاری ۲۲ مسابقه تایم تریل برنامه ریزی شده بود كه تا به امروز دو مسابقه را از دست داده ایم. یك مرحله از مسابقه پیش از اعزام تیم ملی به مالزی بود و یك مرحله قبل از آغاز ماه مبارك رمضان كه متأسفانه لغو شد.
بیداریان درباره نحوه برگزاری مسابقات اظهار داشت: در طرح عرضه شده ایران به چهار نقطه تقسیم و همزمان در چهار پایگاه مسابقات تایم تریل زیر نظر كادرفنی برگزار گردد. در سال جدید دو مرحله را از دست دادیم و ملی پوشان در شرایط بد روحی عازم مالزی (برای كسب سهمیه المپیك و ورودی مسابقات جهانی) شدند.
وی درباره نتایج شناگران تا به امروز در مسابقات مالزی اظهار داشت: شناگران با آمادگی عمومی شركت كرده اند. قبلاً نتایج مسابقات تایم تریل را در رقابت های لیگ شاهد بودیم. روند رو به رشدی در شنا به وجود آمده بود كه تا آخر سال ۹۷ صورت گرفت. طبق پیش بینی سمیع زاده باید ماهی دو مسابقه تایم تریل برگزار گردد كه حال ۲ مسابقه را از دست داده ایم. امیدوارم چراغ استخر آزادی به دست فدراسیون شنا روشن شود چونكه سال مهمی برای شنا در پیش داریم و شناگران باید در مسابقات كسب سهمیه المپیك و ورودی مسابقات جهانی شركت نمایند.
بیداریان در مورد اینكه بنیامین قره حسنلو تا كسب سهمیه المپیك ۲۵ صدم ثانیه فاصله دارد و اگر این اتفاقات رخ نمی داد احتمال كسب سهمیه وجود داشت؟ اظهار داشت: واقعیت این است كه شناگران با آمادگی عازم مسابقات شدند اما استرس بر آنها حاكم است و این استرس ناشی از كمبود مسابقات تداركاتی قبل از مسابقات اصلی است. مشكل بزرگ شناگران ایرانی این است كه پس از تمرین عازم مسابقات می شوند و چون ملی پوشان با كم ترین دیدار تداركاتی عازم می شوند گرفتار استرس هستند. تا به امروز بنیامین قره حسنلو و مهدی انصاری نتایج خوبی كسب كرده اند و در چند ماده راهی فینال شده اند. فدراسیون با وجود تمام مشكلات همراه تیم روانشناس اعزام كرد تا فشار روحی بازیكنان را كم تر كند.
سخنگوی تیم ملی شنا درباره تكلیف استخر آزادی هم اظهار داشت: تكلیف كه مشخص شده است. فقط امیدوارم وزیر ورزش و معاونان زودتر این اتفاق را رقم بزنند چون كه شناگران بسیاری چشم انتظار هستند. مخصوصاً شیرجه روها كه استخر آزادی تنها استخر استاندارد است. برای تعیین تكلیف نیازمند دستور وزیر هستیم.
محمد بیداریان در انتها در پاسخ به این سوال كه شنیده ها حكایت از این دارد كه وزیر ورزش اعلام نموده ورود به این مورد در شأن او نیست، اظهار داشت: بالاخره سلطانی فر در رأس ورزش كشور قرار دارد و رأی و فكر او بسیار مهم و تأثیر گذار است. فكر نمی كنم سلطانی فر چنین صحبتی كرده باشد. برخی شیطنت می كنند و چنین نقل قول هایی منتشر می كنند. در این مدت نقل قول های زیادی شنیدیم امیدوارم سلطانی فر كه حكم پدر در وزارت ورزش برای ورزشكاران دارد هرچه سریعتر تكلیف را مشخص نماید.