مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان: اشتباهات فردی و نداشتن اعتماد بنفس كار دستمان داد

به گزارش فرم نو مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان در مورد اشتباهات فردی كه منجر به شكست تیم ایران در دیدار پایانی مرحله دوم انتخابی المپیك شد توضیحاتی عرضه داد.
هاجر دباغی، ملی پوش فوتبال بانوان ایران بعد از شكست چهار بر یك مقابل چین تایپه در مرحله دوم انتخابی المپیك و حذف از این مسابقات، در گفتگو با ایسنا به وضعیت تیم های حاضر در مرحله دوم اشاره نمود و اظهار داشت: مسابقات خیلی خوب بود. طبق انتظاری كه داشتیم همه تیم ها آمادگی لازم را داشتند. حتی فلسطین هم كه ما با اختلاف زیاد او را بردیم تیم خوبی بود.
اشتباهات فردی سبب شكست مقابل چین تایپه شد
ملی پوش فوتبال بانوان در مورد بازی با چین تایپه بیان كرد: ابتدا باید بگویم حدود ۶ ماه است كه با حضور آقای حسین عبدی اصول فوتبال را یاد گرفتیم و فوتبال بازی می نماییم. شب گذشته در پنج دقیقه اول پایاپای بازی كردیم اما به خاطر دو اشتباه فردی و اتفاق دو گل پشت سر هم خوردیم. این سبب شد شیرازه تیم بهم بریزد ولی باردیگر سعی كردیم كه گل ها را جبران نماییم. ضربه ایستگاهی خوبی داشتیم كه از كنار دروازه بیرون رفت. كم كم به بازی برگشتیم كه توپ پشت دفاعمان به پنالتی تبدیل شد.
وی در این مورد اضافه كرد: پس از گل شدن پنالتی بازی را آرام كردیم كه نیمه تمام شود و به رختكن برویم تا با روحیه خوبی باردیگر برگردیم. نیمه دوم هم آماده بودیم كه گل بزنیم و با پشتكار بچه ها برگردیم. چون چین تایپه از ما بهتر نبود كه به آنها ببازیم اما متأسفانه باردیگر به خاطر یك اشتباه فردی گل چهارم را خوردیم. با این وجود دست از تلاش برنداشتیم و تا آخر بازی جنگیدیم اما نشد.
نبود اعتماد به نفس كار دست تیم ملی داد
دباغی عامل شكست دو بر صفر برابر فیلیپین در نخستین بازی این مسابقات را اعتماد به نفس پایین بازیكنان دانست و اظهار داشت: به جرأت می گویم كه بازی اول برابر فیلیپین را به خاطر نداشتن اعتماد به نفس باختیم. ما خیلی بهتر بودیم و خوب بازی می كردیم ولی یكی از دلایلی كه نتوانستیم گل بزنیم نبود اعتماد به نفس بود. باور نداشتیم كه ما هم می توانیم خوب كار نماییم و رنكینگ مان را ارتقاء بدهیم.
تازه اول كار تیم ملی است
وی در ادامه بیان كرد: حذف از این مسابقات ناخودآگاه بر روحیه مان تأثیر گذاشته چون واقعاً آماده بودیم از این مرحله هم صعود نماییم. در هر تورنمنتی كه حضور داشتیم تجربه به دست آوردیم و الان هم از این مسابقات تجربه خوبی كسب كردیم كه با قدرت تر ادامه دهیم. نمی توان گفت چون حدود ۶ ماه اردو داشتیم و مدیر فنی آقا كنارمان بود باید خوب بازی نماییم و خوب نتیجه بگیریم. تازه اول كارمان است و پله های اول و دوم هستیم.
ملی پوش فوتبال بانوان با اشاره به اینكه اصول فوتبال را یاد گرفتیم، اضافه كرد: فقط از این خوشحال بودیم كه فوتبال بازی كردیم. هر نتیجه ای رقم می خورد اصول فوتبال را رعایت می كردیم. بنابراین به آینده امید داریم كه پله به پله بالا برویم.
تمرین را رها نمی كنیم
او روحیه تیم ملی را خوب دانست و بیان كرد: با ۱۲ روز تمرین پشت سر هم توانستیم از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد آمادگی برسیم. روحیه و انگیزه ی بالایی برای پیشرفت داریم و نگاه مان به آینده مثبت است. قرار نیست پس از برگشت به ایران كار را رها نماییم بلكه طبق برنامه ای كه به ما می دهند ادامه می دهیم.
قول می دهیم در آینده نتایج خوبی بگیریم
دباغی خواهان حمایت بیشتر مسئولان از تیم ملی فوتبال بانوان شد و اظهار داشت: امیدوارم حمایت فدراسیون كم نشود. خود مسئولان بازی اول در ورزشگاه حضور داشتند و دیدند كه هر چند نتیجه نگرفتیم اما خیلی خوب كار كردیم و فوتبال خوبی عرضه دادیم. فقط می خواهیم تمرین نماییم تا این نتایج و زحماتی را كه كشیدیم جبران نماییم بنابراین از مسئولان درخواست دارم حمایتشان را كم نكنند. قول می دهیم كه در آینده نتایج مطلوبی بگیریم.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیك سه بازی انجام داد. در نخستین بازی برابر فیلیپین به میدان رفت و دو بر صفر شكست خورد. در دومین دیدار فلسطین را با حساب ۹ بر صفر شكست داد تا به صعود از گروه خود امیدوار شود اما در دیدار پایانی نتیجه را چهار بر یك به چین تایپه واگذار كرد و حذف شد. از گروه ایران چین تایپه با ۹ امتیاز به مرحله نهایی صعود كرد. علاوه بر این از گروه اول و دوم این مسابقات هم تیم های میانمار و ویتنام موفق به صعود شدند.
مرحله نهایی انتخابی المپیك با حضور تیم های كره شمالی، كره جنوبی، استرالیا، چین، تایلند، چین تایپه، میانمار و ویتنام برگزار می گردد.