آبِ پاكی روی دست كیومرث هاشمی؛ وعده بی سرانجام وزیر ورزش در مورد رئیس پیشین كمیته ملی المپیك

فرم نو: بیشتر از یك سال از وعده‎ای كه وزیر ورزش خیلی جدی در ارتباط با كیومرث هاشمی و حضور وی در وزارت ورزش مطرح نمود، می‎گذرد اما با وجود گمانه‎زنی‎های زیاد این وعده به سرانجام نرسیده است.

خبرگزاری مهر – گروه ورزش: وعده مسعود سلطانی فر در مورد كیومرث هاشمی رئیس دوره پیشین كمیته ملی المپیك درست پس از انتخابات ۲۵ دی ماه سال قبل این كمیته به صورت رسمی عنوان شد.
سلطانی فر پس از مشخص شدن اركان جدید هیأت رئیسه و هیأت اجرایی كمیته ملی المپیك خیلی جدی اعلام نمود كه هاشمی از هفته آینده در وزارت ورزش مشغول خواهد شد. البته او اشاره ای به پست سازمانی در نظر گرفته شده برای كیومرث هاشمی نداشت اما اصرار كرد كه او پستی مهم و كلیدی را عهده دار خواهد شد.
حالا نزدیك به ۱۴ ماه از این وعده به ظاهر جدی وزیر ورزش می گذرد اما هنوز به هیچ سرانجامی نرسیده در صورتی كه طی این مدت گمانه زنی هایی هم در مورد مسئولیتِ جدید در نظر گرفته شده برای رئیس پیشین كمیته ملی المپیك مطرح بود اما در نهایت برای آخرین پست احتمالی او هم فرد دیگری منصوب گردید.
در یك مقطع اینگونه عنوان شد كه معاونت ورزش همگانی، پست در نظر گرفته شده برای هاشمی است. البته آن زمان هنوز چارت جدید وزارت ورزش به صورت رسمی ابلاغ نشده بود. بر همین مبنا برخی گمانه زنی ها بر این بود كه تغییر چارت، پست پیشنهادی برای هاشمی را مشخص می كند.
در چارت وزارت ورزش كه اوایل امسال به صورت رسمی ابلاغ و اجرایی شد، مركز اقتصاد و سرمایه گذاری ورزش هم به مجموع معاونت ها و دیگر تشكیلات این وزارتخانه اضافه شده است. به نظر می رسید مدیریت این مركز همان مسئولیتی است كه وزیر ورزش برای كیومرث هاشمی در نظر گرفته اما پس از نزدیك به یك سال، سلطانی فر برای سر و سامان دادن به این مركز و شروع به كارش، عباس نظریان را بعنوان سرپرست آن منصوب نمود.
نظریان در حالی هفته گذشته بعنوان سرپرست مركز اقتصاد و سرمایه گذاری ورزش منصوب گردید كه طی یك سال قبل مدیر كل دفتر توسعه منابع انسانی بود و حالا هم كه از این دفتر رفته، جای خودرا به فرد دیگری داده است. در این مدیریت چرخشی وزارت ورزش هم هیچ پستی به كیومرث هاشمی اختصاص پیدا نكرد تا اینگونه وعده وزیر و بزرگ نمایی انجام شده در مورد آن بی سرانجام بماند.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، كیومرث هاشمی جزو نخستین فارغ التحصیلان مركز آموزش تربیت بدنی و علوم ورزش سازمان تربیت بدنی وقت بوده و از كارمندان وزارت ورزش بشمار می رود. وی قبل از ریاست كمیته ملی المپیك، معاونت وزارت ورزش را در كارنامه داشت و اصلاً به خاطر ورود به كمیته از این معاونت كناره گیری كرد.
وی تا همین یك هفته پیش عضو هیأت اجرایی شورای المپیك آسیا بود و طی یك سال قبل هم دو بار در نشست های این شورا شركت كرد. در واقع جایگاهی كه رضا صالحی امیری در OCA به دست آورده در دوره مدیریت كیومرث هاشمی در كمیته ملی المپیك و توسط وی به نام ایران ثبت گردید.
البته این روزها كیومرث هاشمی بعنوان مشاور در وزارت ورزش شناخته می شود؛ پستی تشریفاتی كه برای تمام مدیران كنار رفته تعریف می شود اما با جایگاه مهم و كلیدی كه سلطانی فر به آن اشاره كرده بود، فاصله زیاد دارد.