فوتبال دختران جوان به دنبال تغییر سبك، خسرویار: باید حمله نماییم

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران اعتقاد دارد باید اصول فوتبال دختران جوان را به سمتی برد كه علاوه بر دفاع حمله هم كنند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران راه سختی را برای صعود از مرحله دوم مقدماتی قهرمانی دختران آسیا پیش رو دارد. دختران ایران كه با موفقیت از مرحله اول صعود كردند در مرحله دوم با كره جنوبی، ویتنام و لبنان هم گروه هستند. آنها برای آمادگی خود هفتم اسفند ماه به تورنمنت سوچی اعزام می شوند تا با تیم های روسیه، بلاروس و آذربایجان بازی كنند. كتایون خسرویار سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در گفتگو با ایسنا در مورد آمادگی بازیكنان پیش از اعزام به تورنمنت دوستانه سوچی اظهار داشت: خیلی راضی نیستم. دو ماه در ایران نبودم و انگار بازیكنان تیم خیلی از نكته های مهم فوتبال را فراموش كردند. این مورد برایم خیلی ناراحت كننده است. همراه با كادرم حدود هشت ماه با بازیكنان كار كردیم تا توانستیم تیم را از مرحله اول بالا بیاوریم.
وی در این مورد اضافه كرد: تیم در ازبكستان هم خیلی خوب بود. اما الان انگار باید تا حدودی از اول شروع كنم و این در شرایطی است كه برای تورنمنت سوچی وقت نداریم. همراه با كادرم تلاش می نماییم بازیكنان را سریع به حالت قبل شان برگردانیم و اصول فوتبال كشورمان را جلو می بریم تا بازیكنان فقط دفاع نكنند بلكه حمله هم كنند. از نظر بدنسازی با آنها كار می نماییم و خوشبختانه بدن هایشان آماده است. اما از نظر سیستم تاكتیكی بازی كمی ضعیف شدند. می توانیم سریع آماده شان نماییم تا به نتیجه برسیم.
خسرویار خواهان برگزاری اردوهای بیشتری برای تیم زیر ۱۹ سال شد و اظهار داشت: چند نفر از این بازیكنان در لیگ حضور دارند اما با شرایط خیلی ضعیف بازی می كنند. فكر می كنم از این به بعد باید اردوهای زیادی داشته باشیم. حتی اگر در جریان لیگ باشد اما بازیكنان باید به اردو بیایند تا اصول را یاد بگیرند.
سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال در مورد استفاده از بازیكنان ایرانی_ آمریكایی در تركیب تیم اظهار داشت: چهار بازیكن داریم كه از آمریكا به تیم اضافه می شوند. من هم جز نخستین ایرانی_ آمریكایی هایی بودم كه توانستم از این فرصت استفاده كنم و به تیم ملی ایران بیایم. بنابراین دوست داشتم این در را برای بقیه هم باز كنم. چون همه ایرانی هستند و دوست دارم تجربه تیم ملی هم داشته باشند. این بازیكنان چون از پایه فوتبال بازی می كنند، می توانند خیلی به ما كمك كنند. اینگونه نیست كه از بازیكنان ایرانی استفاده نكنم. هر بازیكنی كه خوب باشد در تركیب قرار می گیرد.
وی در این مورد اضافه كرد: این بازیكنان مستقیم به روسیه می آیند. اما هر روز فیلم تمرینات ما را می بینند و با سیستم مان آشنا می شوند. از سوی دیگر هر روز حداقل ۱۰ فیلم برای ما می گیرند. فكر می كنم كارمان به جهت اینكه بتوانیم آنها را به هم پیوند دهیم كمی سخت باشد اما اگر آنها فوتبالیست هستند سریع یاد می گیرند و می فهمند.
خسرویار در پاسخ به این سوال كه آیا این بازیكنان در تورنمنت سوچی با تیم هماهنگی لازم را دارند؟ بیان كرد: بله چون یك ماه و نیم به آمریكا رفته بودم و تمریناتی كه در ایران انجام می دهیم را با آنها هم اجرا كردیم. به گونه ای كه دقیقاً می توانم آنها را مثل یك پازل در نقطه هایی كه لازم دارم، به كار بگیرم. این چهار بازیكن پس از تورنمنت سوچی به آمریكا برمی گردند و پس از آن هم اگر شرایط خوب باشد برای مرحله دوم مقدماتی آسیا به تیم اضافه می شوند.
وی در مورد حضور تیم ایران در تورنمنت سوچی اظهار داشت: در این تورنمنت سه بازی سخت و خوب داریم. بازیكنان شان از نظر استایل، قد و هیكل مثل ما هستند. بازیكن های آسیایی ریز و سرعتی هستند. فكر می كنم اگر بازیكنانم حواس شان را جمع كنند و تیم را با اصول تاكتیكی جلو ببرند می توانیم نتیجه خوبی بگیریم. حالا كمی عقب هستیم اما ایرانیان باهوش و زرنگ هستند و از پس این مورد بر می آیند.
خسرویار خواهان حمایت بیشتر مردم از فوتبال بانوان شد و بیان كرد: ما نیاز داریم كه در كشور بیشتر حمایت شویم و فوتبال بانوان ایران سریع تر پیشرفت كند. ۱۳ سال است كه فوتبال بانوان شروع شده ولی پیشرفتش خیلی كند است. از خانم ها و آقایان كمك می خواهیم. خانم ها باید بیشتر به كلاس های مربیگری بروند و با تاكتیك های جدید دنیا و روش های بدنسازی بهتر آشنا شود. نباید بایستند چون قابلیت رفتن به جام جهانی را داریم. اما برای این پیشرفت به كمك كل كشور نیاز داریم.