به میزبانی بجنورد؛ مسابقات قویترین مردان خراسان شمالی برگزار می گردد

به گزارش فرم نو رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام بجنورد اظهار داشت: مسابقات قوی ترین مردان خراسان شمالی ۱۲ بهمن ماه جاری به میزبانی بجنورد برگزار می گردد.

احمد ریحانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: این دوره از مسابقات قوی ترین مردان خراسان شمالی برای اولین بار در چهار وزن -۸۰، ۹۵، ۱۰۵ و +۱۰۵ به صورت همزمان از ساعت هشت بامداد در بجنورد پیگیری می شود.
ریحانی با تاكید بر حضور شركت كنندگان بومی در این رقابت ها، بیان كرد: حضور در این مسابقات صرفا برای ورزشكاران بومی استان بوده كه این افراد ضمن داشتن بیمه ورزشی معتبر می بایست دارای گواهی سلامت مورد تایید پزشك باشند.
وی با اشاره به مراحل انجام این رویداد ورزشی تصریح كر: مراحل این رویداد ورزشی در هر چهار وزن غلتاندن لاستیك، حمل و قرار دادن گوی سنگی روی سكو، كشیدن خودرو از رو به رو، لیفت گاری و حركت چهارگانه است كه در دو مرحله مقدماتی و فینال پیگیری می شود.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، رشته ورزشی قویترین مردان به بیشتر از دو دهه باز برمی گردد كه فعالیت آن در كشور در دهه ۷۰ بعنوان مردان آهنین و زیر نظر كمیته قویترین مردان كشور كه آن زمان جزئی از فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران بود آغاز كرد تا اینكه با پیگیری های بزرگان ورزش پرورش اندام و موافقت سازمان تربیت بدنی سابق در سال ۸۵ ورزش قویترین مردان در كنار رشته های ورزشی پرورش اندام، پاورلیفتینگ و مچ اندازی تحت عنوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فعالیت خویش را آغاز كرد و هیئت بدنسازی و پرورش اندام در سرتاسر استان ها تاسیس شد.