در گفتگو با مهر اعلام شد: برنامه‎های علیپور برای چهار سال آینده فدراسیون انجمن های ورزشی

فرم نو: رئیس فدراسیون انجمن‎های ورزشی ضمن اشاره به دستاوردهایش از هشت سال ریاست در این فدراسیون، برنامه‎های خود برای سومین دوره متوالی مدیریتش را اعلام نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن های ورزشی یكشنبه گذشته به ریاست محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش برگزار گردید. در این مجمع انتخاباتی محمد علیپور با كسب ۳۴ رای بعنوان رئیس چهار سال آتی این فدراسیون برگزیده شد. در این مجمع انتخاباتی صمد ولی زاده صاحب ۶ رای شد و احمد اسدزاده هم تنها سه رای به دست آورد.
علیپور در حالی با كسب اكثریت آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن های ورزشی، ریاست چهار سال آتی این فدراسیون را عهده دار شد كه طی هشت پارسال هم این مسئولیت را عهده دار بود. وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دستاوردهای مهم خود و فدراسیون تحت مدیریتش طی این مدت به مهمترین برنامه های پیش رو اشاره نمود.
محمد علیپور با یادآوری اینكه فدراسیون های انجمن های ورزشی، فدراسیونی تازه تأسیس در ورزش ایران است، اظهار داشت: ۷۰-۶۰ درصد اعضای مجمع، خود در احداث ساختار این فدراسیون و پیشبرد برنامه ها و اهداف آن طی سال های گذشته نقش اساسی داشته اند. این فدراسیون كه هشت سال از عمرش می گذرد در واقع با هیچ كارش را شروع كرد اما خوشبختانه مسیر خوبی را تا امروز طی كرده است.
وی با تاكید بر اینكه هشت سال از عمر فدراسیون انجمن های ورزشی می گذرد و طی ۵-۴ پارسال این فدراسیون به صورت متمركز روی فعالیت های خود كار می كند، افزود: مدعی نیستیم كه به نتایج ایده الی رسیده ایم اما نتایج كسب شده برای ما مطلوب بوده است. تمام انجمن هایی كه زیر نظر فدراسیون كار می كنند، رشد قابل توجهی داشته و رو به جلو حركت كرده اند طوری كه امروزِ بعضی از آنها قابل مقایسه با سال اول تأسیس نیست.
رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی اشاره كرد: احداث و راه اندازی رشته جدید كاری بس دشوار است، این مساله اصلا قابل كتمان نیست اما ما با كمك هیات های استانی، رشته های تحت پوشش خودرا در استان ها هم گسترش دادیم و توانستیم ورزشكاران و مربیان آنها را تا حد مدال آوری حمایت نماییم، همین سوژه جای خرسندی زیادی دارد.
علیپور با اشاره ضمنی به برنامه های فدراسیون انجمن های ورزشی در ۴-۳ پارسال اظهار داشت: در این مدت نزدیك به ۸۰۰ برنامه ورزشی اجرا كرده ایم، یعنی به صورت میانگین سالی ۲۰۰ برنامه و حدودا یك روز در بین برنامه داشته ایم. این برنامه ها شامل مسابقات و دوره های آموزشی در سطوح مختلف بوده است. حتی در بعضی از هفته ها با ترافیك مسابقات مواجه بودیم، دیگر اینكه تابحال ورزشكاران فعال زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی ۲۱۵ مدال آسیایی و جهانی كسب كرده اند. در رقابت های داخل سالن آسیا كه پارسال در عشق آباد برگزار گردید ۱۲ مدال شامل ۵ مدال طلا گرفتیم. در این رقابت ها جزو فدراسیون های پرمدال در كاروان ایران بودیم.
وی همین طور با اشاره به اینكه فدراسیون انجمن های ورزشی تابحال ۳۰ كرسی بین المللی در رشته های مختلف تحت پوشش خود كسب كرده است، اشاره كرد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران موفق شدیم میزبان ۲ رئیس فدراسیون های جهانی المپیكی در رشته های راگبی و بیس بال باشیم. ۱۰ رئیس فدراسیون آسیایی هم با دعوت ما به ایران سفر كرده اند. اینها دستاوردهای مهمی است كه نتایج آنرا به مرور در فدراسیون انجمن های ورزشی و ورز ش ایران خواهیم دید.
رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی با تاكید بر اینكه این فدراسیون برای نخستین بار در ورزش ایران انجمن ها را بعنوان NGOهای فعال در اختیار داشته و با فعالیت آنها برنامه های خودرا پیش برده است، اظهار داشت: در فدراسیون ما نگاه ویژه ای به بانوان میگردد طوری كه در همه انجمن ها بخش بانوان كاملا فعال است.
علیپور همین طور در مورد اولویت های خود برای دوره سوم ریاستش در فدراسیون انجمن های ورزشی اظهار داشت: توجه به توسعه یكی از اولویت ها است. با توسعه جمعیت مربیان و داوران و ورزشكاران در كنارتوسعه زیرساخت ها می توانیم تیم ملی ایده آلی در رشته ها و سطوح مختلف داشته باشیم. نیاز اصلی در این مورد هم این است كه آموزش را در راس كار قرار دهیم. اینگونه می توانیم كمك حال كاروان ورزش ایران در رویدادهای مختلف و برای مدال آوری باشیم.