واكنش ناظمی به انتخاب بعنوان چهارمین داور برتر جهان: سد پیشرفت بانوان شكست

فرم نو: داور بین المللی فوتسال ایران از انتخاب شدن بعنوان چهارمین داور برتر جهان در سال ۲۰۱۸ ابراز خوشی كرد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، برترین های فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ پس از رای گیری از بین مربیان، كارشناسان و خبرنگاران سراسر جهان از طرف سایت فوتسال پلنت اعلام گردید و بر این اساس رده بندی ۱۰ گزینه اعلام شده در آیتم های مختلف مشخص شد. بر همین اساس، گلاره ناظمی، داور بانوی ایرانی بعنوان چهارمین داور برتر جهان شناخته شد.

گلاره ناظمی در گفت وگو با ایسنا به انتخاب شدنش بعنوان چهارمین داور برتر جهان اشاره و بیان كرد: درست است كه مقام اول همیشه بهترین است اما فكر می كنم این كه جزو چهار داور برتر جهان و دومین داور برتر سال ۲۰۱۸ بین خانم ها قرار گرفتم برایم خیلی ثمین بود. خیلی حس خوبی دارم و خوشحالم.

او درباره شرایط داورهای ایران برای رسیدن به جایگاه های برتر جهان اظهار داشت: الان شرایط برای داورهای خانم هم از نظر شرایط داخلی و هم خارجی كاملا فراهم است. در داخل كشور كمیته داوران و فدراسیون فوتبال طی چند سال اخیر برای داورها اقدامات مختلفی همچون برگزاری كلاس های آموزشی، بالا بردن علم داوری آنها، به روز كردنشان و استفاده از بهترین مدرس های داوری در كلاس های پیش فصل و نیم فصل انجام دادند و اگر انصاف را رعایت نماییم همه جوره شرایط برای داوران مهیاست.

او در این مورد اضافه كرد: در AFC و FIFA شرایطی پیش آمد كه به نمایندگی از داوران ایرانی و با پوشش اسلامی در مسابقات المپیك شركت كردم و این یك سدی را می شكند و اطمینانی را برای داوران ایرانی وجود می آید. با در نظر گرفتن آقای فغانی در بخش مردان و من در بخش زنان این نگرانی كه شاید خیلی روی داوران ایرانی حساب نكنند و نمی توانیم جایگاه خوبی را در مسابقات آسیایی و حتی جهانی داشته باشیم از بین می رود و وقتی یك داور را بعنوان ایران و ایرانی بشناسند كار برای سایر داورها راحت تر میگردد حالا این سد شكسته شده و اگر كسی واقعا بخواهد و تلاش كند خیلی زودتر از مسیری كه من طی ۱۷ سال به سبب شرایط خیلی متفاوت با الان طی كردم، به آن دست پیدا می كند.

ناظمی دعوت از خود و زری فتحی برای قضاوت در جام ملت های فوتسال اروپا را اتفاقی بزرگ دانست و اضافه كرد: اگر توجه كنید دو نفر از داوران برتری كه بالاتر از من قرار گرفتند اروپایی هستند و این نشان دهنده سطح بالای داوران اروپایی است و دعوت از دو داور ایرانی برای قضاوت در مسابقاتشان نشان داده است كه چقدر به توانایی ما اطمینان پیدا كردند و ما چقدر توانستیم آنها را قانع نماییم كه بتوانیم در مسابقات معتبرشان كه با حضور داوران با كیفیت اروپایی برگزار می شود، قضاوت نماییم.