سرمربی پینگ پنگ بانوان بعد از تور فنلاند: می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما

به گزارش فرم نو مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان می گوید به علت شرایط اقتصادی اعزام های كمی داریم و همین سبب می گردد كه بازیكنانمان نسبت به بازیكنان تراز اول تجربه كمتری داشته باشند.

حمیده ایرانمنش مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران در گفت وگو با ایسنا به عملكرد بازیكنان تیم ملی در مسابقات بین المللی فنلاند اشاره نمود و اظهار داشت: از عملكردشان راضی هستم آنها بازی به بازی تجربه شان بیشتر می شد. نمی توان گفت با آمدن من و برگزاری یك اردو و مسابقه همه چیز دگرگون شده اما وقتی بازی هاشان را آنالیز می كردیم واقعا خوب بودند و چیز زیادی كم نداشتند اما به علت شرایط اقتصادی مان اعزام های كمتری دارند و همین مبحث تجربه بازی آْنها را نسبت به بقیه كمتر می كند. اما مسابقات فنلاند به اندازه دو پروتور برایشان تجربه بازی داشت.
وی در مورد عملكرد تیم ملی در بخش تیمی این مسابقات بیان كرد: بازیكنانمان در مسابقات تیمی دور اول استراحت داشتند و دور دوم با اوكراین كه پینگ پنگ بازان خوبی داشت بازی كردند. شهسواری بازی اول را سه بر یك برد و مهشید اشتری با اینكه خوب بازی كرد اما با امتیازهای ۱۰_۱۲، ۹ _۱۱ و ۱۴_۱۶ باخت یعنی با كمترین اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار كرد. بازی های دوبل را همین گونه باختند یعنی با امتیازهای ۱۶_۱۸، ۱۲_۱۴ و ۱۰_۱۲ كه خیلی به هم نزدیك بود. چون بازی فقط در یك دور برگزار می شد و تیم ما ابتدا استراحت داشت بنابراین تا بازیكنان با فضا آشنا شدند كمی شرایط برایشان سخت بود.
مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد سیستم مسابقات فنلاند اظهار داشت: مسابقات به صورت تك حذفی برگزار می شد و به این صورت بود كه اگر در حالت عادی یك تیم برای پیروزی باید سه بازی را می برد در مسابقات فنلاند دو از سه بود یعنی تیمی برنده می شد كه در دو بازی برنده شود.
او با اشاره به اینكه در این مسابقات به سیستم بازی ها انتقاد داشتم بیان كرد: سیستم شان خیلی استاندار نبود كه در سراسر دنیا اجرا شود و وقتی از آنها در این باره پرسیدم، گفتند مسابقات تیمی برایمان ملاك نیست از آنجایی كه می خواستند این مسابقات را در یك روز برگزار كنند وتعداد تیم ها هم زیاد بود بنابراین این سیستم را پیاده كردند در نتیجه تا بازیكنان گرم می شدند بازی به آخر می رسید. اگر مسابقه به شكل سه برد از پنج بازی برگزار می شد ۱۰۰ درصد برنده می شدیم چون بازی ها می چرخید.
مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران به سیستم مسابقات انفرادی این مسابقات هم اشاره نمود و اظهار داشت: مسابقات انفرادی یك سیستم تك حذفی پیش رونده داشت. در مسابقاتی كه به صورت معمول برگزار می گردد بازیكن با یك باخت یا اوت می گردد و یا به جدول بازنده ها می رود اما در فنلاند بازیكن دائم بالا و پایین می شد در نتیجه وقتی می باخت به گروه بازنده ها می رفت و می توانستند دوباره برای مقام های سوم یا پنجم تلاش كند. هر اندازه كه بازیكنانمان جلو می رفتند تجربه شان بیشتر می شد و به سیستم هم عادت می كردند بنابراین خیلی خوب بازی كردند. به گونه ای كه اشتری از ۹ دور بازی، یك دور استراحت، دو باخت و ۶ برد به دست آورد و در نهایت در رتبه ۳۲ قرار گرفت. ندا هم از ۹ دور، یك دور استراحت، سه باخت و پنج برد به دست آورد و در مجموع به مقام ۱۹ رسید.
ایرانمنش كه اعتقاد دارد بازیكنان ایران می توانستند در جایگاه بهتری قرار بگیرند، تصریح كرد: در یك بازی مهشید و ندا به هم خوردند و همین سبب شد كه با شكست مهشید رتبه اش پایین تر بیاید. ندا هم می توانست در رتبه ی بهتری قرا بگیرد ولی یك بازی را چهار بر سه و خیلی نزدیك باخت. سیستم مسابقات به گونه ای بود كه بازیكن با یك باخت افت زیادی می كرد. واقعا حق بچه هایمان این رتبه ها نبود و می توانست بهتر باشد.
او در مورد مزیت سیستم بازی های انفرادی اظهار داشت: به صورت كلی مسابقات انفرادی به صورت دوره ای_ حذفی برگزار می شود، به این صورت كه بازیكن دو بازی انجام می دهد و وارد جدول اصلی می گردد. اگر ببرد بالا می رود و اگر ببازد اوت می گردد. اما در فنلاند ۹ دور بازی می كردند كه تجربه شان زیادتر می شد.
ایرانمنش به سطح مسابقات فنلاند اشاره و بیان كرد: بازیكنان خوبی در مسابقات شركت كرده بودند و تمام مقام های اول تا هفتم را ژاپنی ها گرفتند. مسابقات خیلی سخت بود و حتی بازیكنانی كه رنكینگشان پایین بود یا رنكینگ نداشتند خوب كار كردند. مهشید بازی اولش با یك كره ای بود كه رنكینگ نداشت و تازه به مسابقات ورود كرده بود اما هشتم شد. ندا هم از كسی باخت كه سوم شد پس باخت آنها برابر بازیكنان خوب بود نه ضعیف.
او در مورد سقوط رنكینگ بانوان ایران به جز مهشید اشتری، در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی بیان كرد: به غیر از مریم صامت كه در یك مسابقه شركت و ۵۰ پله صعود كرد، هر چند دوباره سقوط داشت، بازیكنان ایران به مسابقات مختلفی نرفتند. تا جایی كه در مورد نحوه رده بندی بازیكنان می دانم باید بگویم كه مثلا اگر بازیكنی سال پیش در یك مسابقه جهانی بزرگسالان شركت نماید ولی امسال نرود رنكینگش پایین می آید.
ایرانمنش در انتها این گفت وگو و در مورد صعود اشتری در رنكینگ جهانی اظهار داشت: مسابقات فنلاند نخستین پروتور جهانی بزرگسالان بود كه مهشید در آن شركت می كرد اما ندا قبلا شركت كرده بود و به نسبت سال قبل چون دیگر شركت نكرد رنكینگش پایین آمد. ماه آینده كه رده بندی جدید اعلام گردد می بینید كه ندا به رنك قبلی خود برمی گردد و امتیاز این مسابقات هم به آن اضافه می گردد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران با تركیب ندا شهسواری و مهشید اشتری در مسابقات بین المللی تنیس روی میز فنلاند شركت كرد. كه در بخش تیمی در دور اول استراحت داشت اما در دور دوم با شكست برابر اوكراین از دور مسابقات كنار رفت. در بخش انفرادی هم هر كدام ۹ بازی انجام دادند كه اشتری با ۵ برد، ۳ شكست و یك دور استراحت در رتبه ۳۲ و شهسواری با ۶ برد ۲ شكست و یك دور استراحت در رتبه ۱۹ قرار گرفتند.