ایران میزبان اولین المپیاد ورزشی دیپلماتیك صلح و دوستی

فرم نو: اولین المپیاد ورزشی دیپلماتیك با عنوان صلح و دوستی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برگزار می گردد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، رضا عبدی، مسئول انجمن ورزش های همگانی وزارت خارجه با بیان این خبر اظهار داشت: این جشنواره در شرایطی كه ایران تحت تحریم های یكجانبه آمریكا است، می خواهد پیام صلح و دوستی ایران را از راه ورزش به جهانیان برساند.
مسئول ورزش وزارت امور خارجه با اشاره به اینكه انجمن ورزش های همگانی تلاش می كند، تا این المپیاد ورزشی در امتداد حفظ شان سیاسی كشورمان برگزار شود، اظهار داشت: این المپیاد از ۲۸ دی با حضور دیپلمات های ایرانی و دیپلمات های خارجی مقیم تهران در سه رشته شطرنج، تنیس روی میز و فوتسال به میزبانی فدراسیون های مربوطه برگزار می گردد.
عبدی از برگزاری جلسات گوناگون با حضور مقامات سه فدراسیون ورزشی و مسئولین ورزش وزارت امورخارجه با هدف هماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر اولین دوره این المپیاد آگاهی داد و اشاره كرد: آغازین جلسه هماهنگی ستاد آغازین المپیاد ورزشی جام صلح و دوستی، پگاه امروز با حضور محمد جواد زمانیان، رییس كل اداره تعاون و رفاه وزارت امورخارجه، مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج، محمود نظری، دبیر فدراسیون تنیس روی میز، كاظم سلیمانی، مسئول سازمان لیگ فوتسال، محمود عبدالهی، مدیر روابط عمومی كمیته ملی المپیك و رضا عبدی از مسئولان ورزش وزارت امور خارجه برگزار گردید.
جلسه بعدی این ستاد با حضور مهندس شهنازی، دبیر كل كمیته المپیك جمهوری اسلامی ایران برپا میگردد كه سپس جلسه نشست خبری برای تشریح اهداف این المپیاد با حضور خبرنگاران برگزار می شود.