صادرات ۲۲۳ میلیون دلاری محصولات صنایع دستی در سال قبل

Williams Brown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Dolor, alias aspernatur quam voluptates sint, dolore doloribus voluptas labore temporibus earum eveniet, reiciendis.

Categories


فرم نو: به گزارش فرم نو، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی اظهار داشت: بر مبنای آمار، ۲۲۳ میلیون دلار صادرات پارسال داشتیم و به همین اندازه صادرات چمدانی داریم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست مشترک جذب سرمایه گذاران اقتصادی با مبحث حوزه صنایع دستی امروز دوشنبه ۳ شهریور در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید. در این جلسه که تعدادی از بازرگانان، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان حوزه صنایع دستی حضور داشتند، ظرفیتهای حوزه صنایع دستی بررسی و بر استفاده از ظرفیتهای بخش دولتی و خصوصی برای صادرات صنایع دستی تأکید شد.
فرزاد اوجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در این جلسه در سخنانی با تشریح وظایف و مأموریت های این اداره کل، اظهار نمود: همچون مأموریت های این اداره کل، مبحث آموزش و توانمندسازی است که در اینباره گامهای بسیار خوبی برداشته شده است. همینطور اعطای نشان ملی و بین المللی مرغوبیت کالا و ثبت شهرها و روستاهای ملی و جهانی از دیگر اقدامات ما مهم می باشد که موفق به ثبت جهانی ده ها شهر و روستا شده ایم. این در شرایطی است که مبحث حضور هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی در نمایشگاه ها از دیگر اقداماتی است که این اداره کل انجام می دهد.
اوجانی همینطور به صادرات محصولات صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: بر مبنای آمار، ۲۲۳ میلیون دلار صادرات پارسال داشتیم که به همین اندازه صادرات چمدانی داریم.

فعالیت ۷ هزار فروشگاه صنایع دستی

این مسئول خاطرنشان کرد: در سرتاسر کشور ۷ هزار فروشگاه صنایع دستی داریم که محصولات هنرمندان و تولیدکنندگان را عرضه می کنند و در کنار فروشگاه ها، با برگزاری بازارچه های دائمی و موقت بدنبال دفاع از فروش محصولات صنایع دستی هستیم.
مدیرکل دفتر صادرات و بازاریابی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در ادامه اظهار داشت: در همین رابطه خوشبختانه پلت فرم های فروش و فروشگاه های آنلاین هم به کمک ما آمده اند و در فروش محصولات صنایع دستی به ما کمک می کنند و از گردش مالی خوبی هم برخوردار می باشند.
وی همینطور به ظرفیتهای ایران در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: ۲۹۹ رشته صنایع دستی داریم که در دنیا اول هستیم. این ۲۹۹ رشته به ۱۸ گروه صنایع دستی تقسیم می شوند. این در شرایطی است که ۱۴ شهر و ۳ روستای جهانی داریم که در اینباره هم جزو کشورهای پیشران هستیم.
اوجانی در ادامه صحبت های خود افزود: قطعاً تقویت همکاری ها بین بخش دولتی و خصوصی می تواند سبب ارتقاء صادرات صنایع دستی و معرفی این هنر صنعت در کشورهای مختلف می شود.
وی افزود: به کارگیری ابزار ساده در تولید، داشتن روایت برای هر نوع از صنایع دستی، خانواده محور بودن، سازگار بودن با محیط زیست، تبدیل کالای مصرفی به کالای سرمایه ای، داشتن جاذبه، ارزش افزوده بالا، سهولت در آموزش و … از مهم ترین نقاط قوت و محاسن صنایع دستی است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در انتها صحبت های خود اشاره کرد: خوشبختانه محصولات صنایع دستی ایرانی که به کشورهای مختلف صادر می شوند، با استقبال مواجه می شوند و در کشورهای مختلف خریداران و طرفداران زیادی دارند. این ها ظرفیت ها و فرصت هایی است که باید از آن بهره برد و با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق صادرات محصولات صنایع دستی را با کمک بخش خصوصی افزایش دهیم چون که اعتقاد داریم بخش خصوصی توانمند می تواند پیشران اقتصاد باشد.
در این جلسه همینطور برخی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان صنایع دستی به بیان نظر و دیدگاه خود پرداختند.

منبع: