روایت روز ورزشی، آژیر یزدانی از مازندران برای تیلور

فرم نو: ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده شان در این گزارش آمده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بازیکن مسلمان تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ ساله فرانسه به خاطر اصرار به روزه گرفتن از اردوی تیم خط خورد. با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خیلی از بازیکنان مسلمان با وجود شرایط سخت روزه داری اصرار به انجام این فریضه الهی را دارند.

به نوشته اسپورت، فدراسیون فرانسه از مربیان تیم های ملی رده های زیر ۲۱ سال درخواست نمود هر بازیکنی که تصمیم به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان را دارد و از افطار خودداری کند، دعوت نشود و در صورت دعوت شدن و اصرار به روزه در اردو هم عذر او خواسته شود و نامش حذف شود.

قول طارمی به مدیران اینتر

مهدی طارمی به مدیریت اینتر قول داد در بهترین شرایط بدنی راهی ایتالیا شود. به نقل از فوتبال ایتالیا، مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال ایران که روزهای پایانی حضورش در پورتو را سپری می کند به سران اینتر قول داده است در بهترین شرایط بدنی راهی اینتر شود.

طارمی بتازگی معاینات پزشکی خودش را نیز انجام داده تا تمام کارهای مربوط به انتقالش به اینتر را به عاقبت رسانده باشد. بر این اساس ملی پوش ایرانی در تابستان به عنوان بازیکن آزاد راهی اینتر خواهد شد.

۱۲ لحظه تاریخی المپیک

با مهم ترین اتفاقات تاریخی در بازی های المپیک آشنا شوید.

بازی های المپیک معتبرترین رویداد ورزشی جهان است و با اینحال از درگیری ها و مناقشات بین المللی و بحران های جهانی مصون نبوده و بارها تحت تاثیر قرار گرفته است. از تحریم ها، اعتراض ها و به تعویق انداختن بازی ها گرفته تا موفقیت های بزرگ و رکوردشکنی.

اقدام جالب ستاره کره جنوبی بابت ناکامی در جام ملت های آسیا

بازیکن سرشناس تیم ملی فوتبال کره جنوبی پس از بازگشت به اردوی تیم از هواداران تیمش به خاطر حذف از جام ملت های آسیا عذرخواهی نمود. تیم ملی فوتبال کره جنوبی یکی از ناکام های بزرگ جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ بود. کره جنوبی با هدایت کلینزمن در نیمه نهایی نمایش ضعیفی برابر اردن داشت و از صعود به فینال بازماند.

لی کانگ این یکی از سرشناس ترین بازیکنان کره جنوبی است که در پاری سن ژرمن بازی می کند. او پس از بازگشت به اردوی کره جنوبی برابر خبرنگاران از هواداران تیم ملی فوتبال کشورش به خاطر حذف از جام ملت های آسیا عذرخواهی نمود.

حذف نفر اول اسنوکر دنیا به دست ملی پوش ایران

ملی پوش اسنوکر ایران موفق شد رونی اُ سالیوان اسطوره و مرد شماره یک اسنوکر دنیا را شکست دهد و با این پیروزی به جمع ۸ بازیکن برتر مسابقات اسنوکر جهانی برسد.

حسین وفایی ملی پوش اسنوکر ایران که در مسابقات آزاد اسنوکر جهانی ۲۰۲۴ شرکت کرده است، در دور سوم این مسابقات به مصاف رونی اُ سالیوان اسطوره و مرد شماره یک اسنوکر دنیا رفت و موفق شد با پیروزی در این بازی به دور بعدی این مسابقات راه یابد.

تاریخ سازی برادران استثنایی در هانگژو

تنیس روی میز در سال ۱۴۰۲ باز هم دست به تاریخ سازی زد و به دو مدال در بازیهای آسیایی هانگژو رسید.

تنیس روی میز در سالی که گذشت هم موفقیت داشت و هم ناکامی که البته موفقیت هایش چشم گیرتر بود. پینگ پنگ بازان ایران که در راس آنها برداران عالمیان قرار دارند توانستند در قهرمانی آسیا تا نزدیکی مدال پیش بروند. البته در بازی های آسیایی هانگژو تاریخ سازی کردند اما در گرفتن سهمیه تیمی المپیک پاریس ناکام ماندند.

عبدی سرمربی تیم ملی جوانان شد/ یحیی گزینه تیم ملی امید

با اعلام رییس فدراسیون فوتبال، حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شده است. مهدی تاج اعلام نمود حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان انتخاب شده است.

این درحالی است که قبل از این عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان فعالیت می کرد و با این تیم عملکرد قابل قبولی در جام جهانی نوجوانان داشت.

دیدار برگشت ژاپن و کره شمالی در کشور ثالث!

دیدار تیم ملی فوتبال ژاپن و کره شمالی که مقرر است به میزبانی کره شمالی اجرا شود لغو و در کشور ثالث برگزار می شود. تیم ملی فوتبال ژاپن در دیدار رفت برابر کره شمالی در انتخابی جام جهانی که امروز انجام شد با یک گل به پیروزی دست پیدا کرد.

قرار است که دیدار برگشت دو تیم به میزبانی کره شمالی اجرا شود.

حسن یزدانی به تشک کشتی بازگشت

حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان دار جهان و المپیک، تمرینات کشتی خودرا با رده سنی نوجوانان از سر گرفت تا به مرور خودرا آماده بازگشت به میادین کشتی کند.

حسن یزدانی چهره شاخص کشتی ایران و جهان و دارنده یک مدال طلا و یک نقره المپیک و ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان، ۵ آبان سال گذشته، بر روی کتف راست خود عمل جراحی انجام داد.

دیدار رفت ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان به میزبانی ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.

در دور سوم رقابت های گروه E مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹: ۳۰ امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت.

منبع: