در گفتگو با خبرنگار مهر در هانگژو؛ پورسلمان: شمشیربازی ایران در بدترین حالت دو مدال برنز می گیرد

به گزارش فرم نو، رئیس فدراسیون شمشیربازی با خوشبینی نسبت به طلایی شدن این رشته در بازی های آسیایی اظهار داشت: در بدترین حالت فقط دو مدال برنز می گیریم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر از هانگژو، تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران از روز دوشنبه رقابت های خود در بازی های آسیایی را با حضور در قسمت انفرادی آغاز می کند. علی پاکدامن و محمد رهبری نمایندگان ایران در قسمت انفرادی هستند، پس از اتمام دیدارهای این بخش و از روز چهارشنبه، دیدارهای تیمی اسلحه سابر شروع می شود.
علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر در هانگژو در مورد وضعیت نمایندگان ایران و پیشبینی عملکرد آنها توضیح داد.
وی با یادآوری این که دیدارهای انفرادی اسلحه سابر با حضور ۳۵ بازیکن برگزار می شود، اظهار داشت: رقابت ها در ۵ جدول مقدماتی شروع می شود. به لحاظ رنکینگ جهانی، علی پاکدامن با رنکینگ ۱۰ پس از «گو» از کره جنوبی که رنکینگ ۸ را در اختیار دارد، برترین بازیکن شرکت کننده است.
رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری این که پاکدامن در گروه اول مقدماتی قرار دارد و رهبری در گروه دوم با «گو» همگروه است، بر اهمیت تمام برد شدن آنها در این مرحله تاکید نمود.
پورسلمان در این حوزه اظهار داشت: در صورتیکه پاکدامن و رهبری تمام دیدارهای مقدماتی خویش را با برد تمام کنند، احتمال این که تا پیش از فینال به هم بخورند بسیار کم است اما در غیر اینصورت در یک مرحله حذفی رو در روی هم قرار می گیرند.
وی افزود: در این صورت دو مدال احتمالی ما در قسمت انفرادی به یک مدال تبدیل می شود. ازاین رو لازم است مرحله مقدماتی تمام برد داشته باشیم.
رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری این که رقابت های تیمی اسلحه سابر از روز چهارشنبه شروع می شود، اظهار داشت: در دوره قبل بازی های آسیایی صاحب مدال برنز انفرادی و نقره تیمی شدیم. امیدواریم در این دوره هم در هر دو بخش مدال آور باشیم.
پورسلمان تصریح کرد: در بدترین حالت ممکن صاحب دو مدال برنز از بازی های آسیایی می شویم اما خیلی خوش بین هستیم که در این دوره مدال طلا بگیریم.

منبع: