سجادی در جمع خبرنگاران: پرسپولیس و استقلال از مسابقات آسیایی حذف نشده اند

به گزارش فرم نو، وزیر ورزش و جوانان در رابطه با حذف تیم های فوتبال پرطرفدار پایتخت از مسابقات آسیایی، با اشاره به اینکه پرسپولیس و استقلال حذف نشده اند، اظهار داشت: درحال مذاکره با ای اف سی هستیم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، حمید سجادی وزیر ورزش ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به این که لیگ چوگان برای اولین بار در ایران برگزار می شود، اظهار داشت: به علت جایگاه پرارزش و تاریخی چوگان در رشته های ورزشی با همکاری فدراسیون چوگان برای نخستین بار لیگ چوگان در ۲۳ هفته برگزار می گردد. این رویداد از آغاز سال جاری آغاز و تا دهه فجر ادامه دارد.
وی افزود: مقدمات اولیه این رویداد از هفته دوم اردیبهشت ماه شروع شده و رشته چوگان یکی از رشته های اصیل و پرارزش است که هم اکنون هم در دنیا بازخورد خوبی داشته و جدی گرفته می شود. سجادی خاطرنشان کرد: رشته چوگان یکی از رشته های اصیل کشور است که امروزه تنوع دارد. اسناد و مدارک تاریخی قابل استناد می گوید این رشته پیشینه سه هزار و پانصد ساله در کشورمان دارد. این ورزش ایرانی و قوانین آن، زیربنای خیلی از رشته های مدرن ورزشی امروزی است. وی بیان نمود: برنامه ریزی کردیم که در سال ۱۴۰۲ با همکاری معاون اول رئیس جمهور و دولت با تأمین منابع لازم، تا آخر سال هزار چمن مصنوعی در کشور به زمینهای چمن مصنوعی اضافه شود. مکاتبات و اقدامات لازم در این حوزه انجام گرفته است. وزیر ورزش همینطور در رابطه با حذف تیم های فوتبال پرطرفدار پایتخت از مسابقات آسیایی، با اشاره به اینکه پرسپولیس و استقلال حذف نشده اند، اظهار داشت: درحال مذاکره با ای اف سی هستیم؛ اما مدارک مربوطه دیر بارگذاری شده است.

منبع: